Waarom hoort er zuurkool op een broodje hotdog?

Bij mijn weten is de hotdog een Amerikaanse uitvinding, terwijl de combinatie zuurkool met worst juist typisch Duits is. Wat doet die zuurkool dus op die hotdog? Nog afgezien van het feit dat ik het absoluut niet lekker vindt....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Omdat het de Duitse immigranten waren die als eersten de worstjes introduceerden. Zij namen ze mee en wel in die vorm zoals wij ze kennen. Duitsers zijn ook bekend vanwege hun voorkeur voor zuurkool en daarom wordt dit er ook veel bij geserveerd.

Toegevoegd na 17 minuten:
Het zijn echter speculaties, want zelfs de Amerikanen twijfelen over de herkomst van de naam 'hotdog'.

Eén van de verhalen; De Duitse immigrant die aanvankelijk worstjes verkocht met witte handschoenen erbij in bruikleen. Toen de voorraad witte handschoenen afnam omdat niet iedereen ze teruggaf riep hij de hulp van zijn zwager in die bakker was. Deze kwam toen met het zachte witte broodje ter vervanging van de handschoenen.
Feit is dat de Amerikanen de hotdog ook wel 'Frankfurter' noemen, naar de Frankfurter worstjes en deze komen zoals bekend uit Frankfurt, Duitsland dus.
De Duitsers aten al voor de grote trek naar Amerika worstjes in combinatie met brood, dus alles wijst erop dat het worstenbroodje door de Duitse immigranten geïntroduceerd werd.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+,interessant!