Pointbreak (534) wat is Pointbreak (534) Wat is Phentermine en wat doet het. Phentermine

Phentermine is als antwoord gegeven op een vraag om af te vallen.
groeten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Heb even voor je gegoogled en er is niet veel info in het Nederlands over te vinden, maar wel een pagina op de Engelstalige Wikipedia (zie link). In het kort staat daar: Phentermine, een samentrekking van "phenyl-tertiary-butylamine", is een eetlustonderdrukker van de klasse amphetamine en phenethylamine. In de VS is het (nog?) experimenteel als hulpmiddel bij obesitas (en in Europa dus waarschijnlijk ook). Het stimuleert de aanmaak van norepinephrine, waardoor de vechten-of-vluchten-reactie wordt getriggerd en honger afneemt. Aangeraden wordt om Phentermine maximaal 12 weken te gebruiken, terwijl ook een andere manier van afvallen, bv diëten en/of lichaamsbeweging, wordt toegepast.
Niet gebruiken als je:
- allergisch bent voor een van de bestanddelen
- ook andere medicijnen, kruidenmiddelen of dieetsupplementen slikt/gebruikt
- lijdt aan hoge bloeddruk, hart- of vaatziekten, een overactieve schildklier, diabetes, verhoogd cholesterol
- geagiteerd bent of verslaafd aan iets bent geweest
- zwanger bent of wilt worden, of borstvoeding geeft
- allergisch bent voor medicijnen, voedsel of andere substanties

Dan volgt er een enorme lijst met bijwerkingen, waaronder slapeloosheid, rusteloosheid, verhoogde bloeddruk, hoofdpijn, psychose, geprikkeldheid, verminderd zicht, verwarring, duizeligheid etc etc etc... En dat zijn alleen nog maar de vrij vaak voorkomende bijwerkingen.

Kortom, er zitten nogal wat haken en ogen aan... Weet niet wie het je had aangeraden, maar ik zou er vanaf zien, of in ieder geval even heeeel goed overleggen met de huisarts voordat je eraan begint... Succes!