Hoeveel gram weegt een gemiddelde meloen?

Toegevoegd na 46 minuten:
een gewone galiameloen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
31.8K
Amadea
11 jaar geleden
Welke meloensoort? Hebben allemaal verschillende maten!

Antwoorden (4)

Het meest voorkomende gewicht is ongeveer 1 kilo. Dit geld voor een gewone meloen (galiameloen), niet voor een watermeloen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gemiddelde watermeloen weegt tussen de 2 en 3 kilo, maar er zijn ook veel grotere. Ze kunnen wel 12 kilo wegen! De Amerikaanse langgerekt gevormde watermeloen met de gestreepte schil kan helemaal enorm groot en zwaar zijn.

Toegevoegd na 50 seconden:
http://www.mijnreceptenboek.nl/ingredienten/fruit/watermeloen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We hebben er toevallig eentje liggen, die heb ik voor je gewogen. Ongeveer 1450 gram
Hij heeft gewoon een normale grootte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Weet je dan wel zeker dat je een Galia meloen hebt liggen? Er staat werkelijk overal dat die 1 kilo wegen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, weet ik heel zeker:-)
De galiameloen is een kruising tussen een suikermeloen en een cantaloupemeloen. Hij is groter dan de cantaloupemeloen, en heeft een eigen smaak die meer in de buurt van de cantaloupe ligt. Het meest voorkomende gewicht is een kilo.

Toegevoegd na 20 minuten:
En deze kruising is afkomstig uit Israël. Behalve daar worden ze ook in Spanje gekweekt.
Amadea