Wanneer kan je mango's het goedkoopst kopen?

Volgens alle fruitkalenders kan je heel het jaar door mango's krijgen. Maar er zijn toch wel prijsverschillen... weten jullie wanneer het beste seizoen/maand is om de lekkerste en goedkoopste mango's te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Dit is niet te voorspellen. Dit hangt samen met de marktwaarde van het product op dat moment. De oogsttijd van de mango is minder dan drie maanden, maar onze mango's komen steeds ergens anders vandaan en zijn dus het hele jaar verkrijgbaar.
De belangrijkste leveranciers voor Europa zijn Brazilië (oktober tot februari), V S/Florida (juni tot september), Costa Rica (maart tot augustus), Zuid-Afrika (december tot maart), Ivoorkust (maart tot juni), Mexico (april tot augustus), Kenia (oktober tot juni, met onderbrekingen) en Israël (juli tot oktober) Het grootste gedeelte van de mango's voor Europa komt echter uit Midden-Amerika, Zuid-Afrika en deels uit andere Afrikaanse landen De Aziatische landen bevoorraden vooral het Nabije Oosten, Japan, Nieuw-Zeeland en Australië.

Toegevoegd op 24-06-2009 16:07:09
De kwaliteitsverschillen hebben niets te maken hebben met het ras, maar uitsluitend met de rijpingsgraad, de transport- en opslagcondities (zie link)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Van feb/april. Dan kan je ze op de markt soms 3 voor 1 euro krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment dat ze de deur uit moeten omdat ze bijna te rijp zijn op de markt...

Dan moet je ze als de kippen kopen, want dan zijn ze op hun best én het voordeligst...

De mango´s die je hier koopt die halen het bij lange na niet als je ze koopt in de streken waar ze groeien... Dat geldt ook voor papayas, bananen, ananas, kortom elk tropisch fruit...

:-))