Kan ik ahornsiroop die nog ongeopend is, maar een tht datum heeft van 20-08-2011 nog gebruiken? Het ziet er nog goed uit, en ruikt ook niet vreemd...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K
Amadea
11 jaar geleden
Hoe weet je dat het niet vreemd ruikt als de verpakking nog ongeopend is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die heb ik natuurlijk net pas geopend...

Antwoorden (2)

Ja hoor. Ahornstroop is in een luchtdichte verpakking langer dan een jaar houdbaar. Maar wanneer het eenmaal geopend is, begint de stroop na verloop van tijd net als zoet vruchtensap langzaam te gisten. Dit proces kan je stoppen door de stroop tot 70°C te verhitten. Dan vervluchtigen ook de ontstane alcoholsporen, zodat de stroop weer smaakt als voorheen en gewoon bruikbaar is.
Amadea
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
+1
ja hoor,kun je gerust gebruiken,tht datum zegt niks,ze zijn hier aan het doordraaien met die tht,was er vroeger ook niet toen werd niks weggegooid,en we zijn er allemaal groot mee geworden,tht betekent gewoon ten minste,en niet de uiterste datum.