wat is het merk van egyptische sigaretten die ovaal zijn?

Mijn vader was vroeger dol op deze vrij exclusieve sigaretten en kocht deze altijd voor speciale dagen
bij een tabakspeciaalzaakje.

ze zaten in een geel doosje met prachtig versierd dekseltje (stevig karton)
Roodachtige embleem(s) druk versierd
en met ovale sigaretten (zonder filter)
en met, naar ik me meen de herinneren zilver folie die
met prachtig watermerk achtige embleem(s) was versiert
heel luxe
Maar ik kan het merknaam niet meer bedenken
het is minstens 20 jaar geleden dat ik ze heb gezien
maar volgens mij bestaan ze nog wel

Toegevoegd na 1 uur:
Het doosje open zoals een klein sigarendoosje
dus het ziet er niet uit als ene standaard doosje
en het is ook geen schuifpakje

11 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Het zou van Kyriazi Frères kunnen zijn.
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
yes !!!! die ik in gedachte had is net iets anders http://www.ltcigarettes.com/pack.asp?id=1034&p=2 maar dit is wel het merk
Dat ze nu in duitsland zitten had ik niet verwacht ;) nu maar hopen dat ze nog te koop zijn
capthavoc
11 jaar geleden
echt geweldig !!
weet je ook of ze nog ergens te krijgen zijn ??

Andere antwoorden (2)

Kresna Effendi Freras/oval
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zouden het de Bensdorp's Egyptians kunnen zijn geweest?
Deze zijn inderdaad ovaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
Deze had ik ook al gezien maar helaas
wat ik wel las dat ze egyptisch werden genoemd maar feitelijk turks griekse sigaretten kunnen zijn
dus land van herkomst is ook al moeilijk
alleen aan de hand van het doosje kan ik ze op dit moment herkennen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de link van Willem5719 (hierboven) staat ook een afbeelding, die aardig overeenkomt met jouw beschrijving. Zou dat de soort zijn die je zoekt?
capthavoc
11 jaar geleden
wel zoiets maar deze is groen ik weet niet hoeveel jaar geleden ik ze voor het laatst gezien heb maar volgens mij moeten ze nog wel bestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou ook nog hier kunnen kijken of de afbeelding erbij staat:
http://www.google.nl/search?tbm=isch&hl=nl&source=hp&biw=1280&bih=654&q=egyptian+cigarettes&gbv=2&oq=egyptian+cigarettes&aq=f&aqi=g-L2&aql=&gs_l=img.12..0i19l2.2728.11075.0.14371.19.16.0.2.2.0.888.3530.0j3j1j2j0j2j1.9.0...0.0.v9zQ8Cw12oY