Mensen die vaak buiten de deur eten, leven die korter dan gemiddeld?

Zag laatst programma van de Smaakpolitie en kreeg de indruk dat er weinig gecontroleerd werd door de Nederlandse voedselautoriteiten. Laat staan in bijv. Albanie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik denk wel dat je een punt hebt!
Maar mogelijk heeft dat niet zo zeer te maken met de hygiëne en ook niet met de kwaliteit, maar met wel of niet gezond eten.
Bij buitende deur eten wordt er voornamlijk gekeken dat het lekker smaakt.
Of al die sausjes, spek, varkensvlees, de manier van bereiden nu wel of niet gezond zijn, wordt niet naar gekeken.
Buitendedeureters eten meestal al veel te veel, dan daarna ook nog een flink tot zelfs heel groot toetje, paar koppen koffie er na enz.
Als ik sommige koks zie op T.V. zegt dat al genoeg.
Mensen die zo vaak buiten de deur eten, zouden best wel eens korter kunnen leven, het zou me niets verbazen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ongelooflijk maar waar,je haalt me de woorden uit de mond dus weer een duim !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ha, ha, dank.

Andere antwoorden (2)

Nee, absoluut niet. Ik denk zelfs langer dan gemiddeld, afhankelijk van wat je kookt natuurlijk. Bij "mensen thuis" is het vaker slechter gepoetst dan in restaurants en de variatie van voedsel is breeder in een restaurant dan thuis. Alleen de levensduur van je portemonnee is aanzienlijk lager ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat er nauwelijks verband is tussen buiten de deur eten en gezondheid; er is nogal wat spreiding in thuis-keukens, net als in restaurantkeukens, en dood ga je niet van een vieze keuken.
Je wordt hooguit ziek van onhygienisch bereid voedsel, doodgaan doen mensen meestal door andere oorzaken.