Waarom komt er pas stoom van de tomatensoep zodra je het vuur uitzet?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Door het uitdraaien van de vlam gaat er minder (nutteloze) warmte langs de pan omhoog waardoor de stroom van warmte omhoog vertraagt en de stoom zichtbaar word.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
In de winter is die warmte niet geheel nutteloos.

Andere antwoorden (1)

Die stoom kwam er ook vanaf toen het 'vuur' nog aanstond, alleen was die niet zichtbaar voor het oog.
AWM
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En die stoom was niet zichtbaar omdat het water nog in gastoestand was door de hitte van "het vuur"
AWM
15 jaar geleden
Volgens mij bedoelen we hetzelfde ?!?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jazeker.