Is het erg als je (mogelijk) een beetje gesmolten plastic binnenkrijgt?

Ik was net hamburgers aan het bakken, maar ik kwam er na het opeten achter dat ik hierbij een spatel heb gebruikt die niet hiervoor bedoeld was. Hij blijkt op meerdere plekken gesmolten/verbrand te zijn. Aangezien ik hier pas achter ben gekomen nadat ik klaar was met mijn burgers maken (en opeten) weet ik dus niet zeker of dat plastic nog in contact is geweest met de burgers. Weet iemand of dit heel erg schadelijk is/kan zijn?

3 maanden geleden
in: Koken
1.4K
Pieterke
3 maanden geleden
Wel nee, 1 keertje is niet erg. Je lichaam kan heel wat aan wat dat betreft.

Geef als eerste antwoord