Uit wat voor vlees bestaan de worstjes uit het bekende Engelse ontbijt?

Er zijn zoveel soorten worstjes?
Maar wat gebruiken die Engelsen voor worstjes, voor hun traditionele ontbijt?

Kippenvlees?
Varkensvlees?
Rundvlees?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je wel zeker dat je dit wil weten? ;-)

Het beste antwoord

er zijn in Engeland inderdaad erg veel verschillende soorten worstjes. dat maakt het eten er van ook zo interessant.

veel worsten worden van varkensvlees gemaakt. veel worsten bestaan niet voor 100% uit vlees, maar bestaan uit 5 tot 15% uit een soort paneermeel.

je ziet er boel variatie voor wat betreft de overige ingredienten: van kruiden tot gekarameliseerde ui of appel.

wat ik ook wel eens tegen ben gekomen zijn worstjes met dezelfde ingredienten als de schotse haggis. Haggis is een schapenmaag of runderdarm, gevuld met stukjes hart, long, lever, niervet en havermout. Naar smaak kan
een gesnipperd uitje toegevoegd worden, en peper, zout, nootmuskaat en foelie. klinkt misschien onaantrekkelijk, maar smaakt prima. zeker in combinatie met een lekker engels biertje ( als je daar bij het ontbijt al zin in hebt :) )
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die sausages zijn van varkensvlees gemaakt. En bacon komt ook al van het varken.
Amadea