Hoe komt het dat ik geen enkel soort snoep lust?

Ik lust geen snoep. Vinden sommige misschien raar. En ik zelf ook. Want hoe komt het dat ik geen enkel soort snoep lust? Snoep is een groot woord. Je hebt kauwgom, lollys en al die andere soorten snoep waar ik nu even niet op kom. Ik weet dat het met m'n smaakpapillen heeft te maken. Maar wat zit er in snoep waardoor ik dan ook echt geen enkel snoep lust?
PS: Ik lust wel chocola en weet nog steeds niet of dat behoort tot snoep..

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik wil weten wat er in snoep zit waardoor ik geen een soort snoep lust.
Niet wat mijn lichaam of iets doet waarom ik geen snoep lust.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bofkont! Ik wou dat ik geen snoep wou/kon eten! Ik vind 't zóóóó onweerstaanbaar. En koekjes ook. Gelukkig is mn figuur er niet minder om, maar EERLIJK waar! Dan ben je wel gezond bezig!! Lucky you!! :D ..... ruilen?

Antwoorden (5)

Je hebt afkeer van snoep en daarom lust je dat niet... Chocolade daar heb je dan weer geen afkeer van, dus dat lus je wel...

Het is afkeur en je lichaam gaat zich gedragen naar je afkeur... Als je toch snoep proeft dan zul je de rillingen krijgen, verwacht ik... Want alles bewijst dat je het niet lust... Als je op een morgen wakker werd en je zou je afkeur vergeten zijn, dan at je net snoep alsof je dat nooit niet wilde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je doet net alsof het lichaam er niet toe doet. Sommige dingen lust je niet omdat je lichaam er slecht op reageert. Zoals kinderen geen spuitjes lusten. Niet alles zit alleen maar tussen de oren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt wel gelijk, niet alles zit tussen de oren... Waar kan ik je een plusje geven hiervoor?
Het is chemische kleur- en smaakstoffen rotzooi, zoeter dan gezond is.
Waarschijnlijk is het gewoon je lichaam dat zegt dat je die troep niet naar binnen moet werken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lust geen yoghurt of bier. Het is genetisch bepaald. Gewoon een afkeer. Het schijnt dat alleen met wilskracht je jezelf eroverheen kunt zetten, maar echt lekker wordt het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt het zelf het hangt af van je smaakpapillen, iedereen heeft een andere smaak word er vaak gezegt, ik lust niets van melk bijvoorbeeld;
hoop dat ik het watr duidelijk heb gemaakt ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het niet zozeer de smaakpapillen zijn waar de afkeer zit. Smaakpapillen geven slechts een signaal door aan de hersenen. Als de afkeer niet psychisch is, dan komt de afkeer eerder door een reactie in de maag of de darmen, of iets dat in je bloed komt en vervolgens ergens reageert.
Chocola is ook snoep, want je snoept van de chocola. Er zijn ook chocoladelolly's en dergelijke op de markt.
Maar om op je vraag terug te komen. Ik denk dat het een combinatie is van je smaakpapillen en van je karakter. Kinderen hebben vaak een heel sterk karakter. Ze lusten bijv. geen bloemkool, en hoe meer je het als ouder aan gaat bieden hoe harder ze nee gaan roepen en het gaan weigeren te eten.
Snoep is overal verkrijgbaar, en je zult het vaak aangeboden krijgen. Hierdoor ben jij steeds meer gesterkt in je overtuiging dat je het niet wilt. Mensen willen jou iets aanbieden wat jij niet lust en jij houdt vol!!
Dat is trouwens toch geen probleem? Want snoep zit vol chemische rommel, je krijgt er rotte tanden van, en je kan er nog dik van worden ook. Al die ellende valt jou dan niet ten deel!