Is ACE vitaminedrank wel echt gezond?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat die wortel/sinaasappel drank?
Dat drinkt mijn broer elke dag voor de vitamines,en hij vindt het ook nog lekker.

Antwoorden (3)

Ja, en nee. De vitaminen zijn erg gezond. Het is te vergelijken met wortelsap. Maar voor de lekkere, zoete smaak, zit er heel erg veel suiker in. Dat is niet gezond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de vraag of het gezond is is afhankelijk in wat voor situatie.

in principe zit er niks schadelijks in en is dit dus gezond.

wel zitten er een grote hoeveelheid koolhydraten in ( zoals in alle vitamine/sportdrankjes)
dit spreek ook voor zich omdat deze drankjes voornamelijk tijdens het sporten gedronken worden.

koolhydraten zijn voedingsstoffen voor energie.
drink je dit dus op het werk als een kantoorbaan, dan zul je daarnaast flink moeten sporten.

drink je dit omdat je naar school of werk fietst, dan kan ik je alleen maar aanmoedigen.

heb je overgewicht? dan raad ik het je af. simpelweg omdat je eerst het vet zou moeten verbranden.

heb je een normaal postuur of ondergewicht, dan is dit geen probleem.

conclusie:

ace vitaminedrank is gezond, mits je er geen misbruik van gaat maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ACE vitaminedrank is gezond.

Info: Wortelsap is rijk aan bètacaroteen, dat in het lichaam wordt omgezet in vitamine A. Dit vitamine is onder meer nodig voor de opbouw en het gezond houden van huid en slijmvliezen. Bovendien heeft het een gunstige invloed op 'het zien' bij schemering.
Bètacaroteen staat net als Vitamine C in de Sinaasappelsap ook bekend om zijn bindende werking van
zogenaamde 'vrije radicalen' en kan zo als ANTI-OXIDANT het risico op (Huid-) kanker verminderen. Vandaar de Naam
ACE drank genoemd naar de bevattende vitamines AC&E.

Toegevoegd na 54 seconden:
http://www.blenderworkshop.nl/index2.php?option=com_garyscookbook&func=rpdf&id=437