Blijft brood wel langer vers als je het bewaard in een broodtrommel?

Of kun je het ook net zo goed in een keukenkast leggen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.8K

Antwoorden (3)

Brood kun je het beste bewaren in een koele, droge, goed geventileerde broodtrommel. Verpak het brood in folie of in een plastic zak als het een zachte korst heeft, en in papier wanneer het knapperig moet blijven.
Oud brood niet weggooien: er is nog van alles mee te doen. Roosteren als tosti met b.v. ham-kaas enz. of als nagerecht:wentelteefjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of gewoon lekker in de middag wat wentelteefjes eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat je de broodtrommel in de koelkast moet zetten.
Brood kan het best worden bewaard in een plastic zak, die vervolgens wordt opgeborgen in een afgesloten broodtrommel. Hierdoor blijft het brood het langst zacht en mals. Wie houdt van brood met een krokante korst, bewaart brood bij voorkeur in een papieren broodzak. Het is belangrijk dat de broodtrommel schoon en fris is, dus zonder kruimels en condens.

Bewaar brood niet in de koelkast. Daarin veroudert het veel sneller. Zetmeel in brood laat water namelijk los tussen -5°C en +5°C, daardoor droogt het brood uit. Brood dat u voor langere tijd wilt bewaren, kunt u het best invriezen.

Zelf haal ik altijd een paar sneetjes brood uit de diepvries.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Opslag en bewaren"

Brood blijft ongeveer een dag vers. Daarna wordt het oudbakken. Je moet brood goed verpakt
en op een droge plaats bewaren. Leg het niet in de koelkast. Bij koelkasttemperatuur wordt
brood nog sneller oudbakken. Je kunt brood wel invriezen, als het op het moment van diepvriezen
nog vers is. Als je het goed verpakt, blijft het enkele weken houdbaar bij een temperatuur
van -20°C. Diepvries bake-off producten sla je op bij -20°C. Bescherm de bake-off
producten tegen uitdrogen door de dozen goed af te sluiten.

Toegevoegd na 4 minuten:
als dit brood ongesneden is hoef je het nergens in principe nergens in te bewaren.
is dit brood opengesneden dan is het belangrijk dat er zo minmogelijk lucht rond het brood zit. hierdoor droogt hij namelijk uit.
een broodtrommel of plastic zak? dan liever een plastic zak, deze sluit namenlijk strakker om het brood af met minder lucht.
een broodtrommel die lucht dicht afsluit zou dan een optie 2 zijn.
meeste broodtrommels sluiten niet luchtdicht af en zijn dus alleen handig omdat ze stevig zijn en het brood niet kneuzen, maar voorkomen het oudbakken worden van brood zeker niet