Tot hoeveel dagen na bakken van versproducten mogen deze in de supermarkt verkocht worden?

Denk aan pizzabroodjes, donuts en kokosmakronen en dat soort dingen . en mogen ze wel verkocht worden zonder verpakkingsdatum?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht de dag zelf en de dag erna

Het beste antwoord

Donuts komen over het algemeen bevroren binnen bij de winkeliers. Worden niet afgebakken. Zijn ong 2 tot 3 dagen houdbaar. Overige broodjes die wel afgebakken worden zoals pizza, kaas, frikandel etc... Kunnen zolang ze in de koeling liggen bij de supermarkt 2 tot 3 dagen bewaard worden. Liggen ze in de supermarkt niet in de koeling moet het dezelfde dag verkocht worden. Thuis kan je ze dan nog 2 dagen in de koeling bewaren. Meestal staat er wel een verpakkingsdatum op, of dat verlicht is weet ik niet maar denk het haast wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gebakken koekwerk mag 2 dagen verkocht worden en pizzabroodje als dat warm is maar 1 dag, of 2 dagen als je hem zelf nog moet opwarmen.