Is het nog gezond deze aardappels te eten? Zie foto.

Ik heb ooit gehoord dat je van aardappels met uitgroei ziek kan worden.

Zijn ze nog te eten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

De uitgroeisels zijn niet gezond, nee. Die moet je dus weggooien, en ook de puntjes uit de aardappel snijden. Maar dan kan je ze gewoon koken en opeten.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er is niks giftigs aan. Je zou ze bijvoorbeeld in de grond kunnen zetten. Maar je kan ze gewoon eten..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de uitgroei goed wegsnijdt is er niets aan de hand: "Voorkom dat je de schadelijke stoffen binnenkrijgt door uitlopers, bruine, beurse en groene plekjes ruim weg te snijden. "
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
De toxische stof in de uitlopers en in de groene plekken heet 'solanine'.
Overigens, in geval van nood zou je deze ook kunnen eten, want solanine wordt geïnactiveerd door het kookproces. Daarom zijn rauwe aardappelen giftig, omdat ze van nature solanine bevatten, al is de concentratie lager dan in de groene plekjes en de uitlopers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Top! bedankt voor je antwoord.
deze zijn gewoon eetbaar, de smaak gaat achteruit als ze zacht aanvoelen deze zou ik niet meer eten. aardappelen bewaar je het beste in je kelderkast in een kartonnen doos - evt. in open plastic verpakking - met een stuk karton erboven op, in het 'donker' zeg maar