Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand enig idee waar ik een koolrasp zou kunnen kopen?

Op marktplaats wel een rasp gezien, maar ik wil geen brocante, maar één die ik echt kan gebruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In een (professionele) kookwinkel. Ze zijn echter nogal prijzig, en thuis rasp je in de regel zo weinig kool, dat je een gewone rasp kunt gebruiken nadat je de kool in stukken hebt gesneden, of gewoon de kool doorsnijden en aan de slag met een kaasschaaf. Een koolrasp is/was eigenlijk meer om grote hoeeelheen (witte) kool te raspen oor de inmaak (Zuurkool) of oor horeca war enorme hoeveelheden rauwkost verwerkt worden.

Als hij er nog een beetje schoon uitziet kun je trouwens ook op een antieke koolrasp nog prima werken, hoor. Zolang hij maar scherp is en niet verroest. at is beduidend goedkoper.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je een keukenmachine hebt zit daar meestal wel iets bij waarmee je kan snijden en raspen en dat gaat prima met kool of wortels of knol selder doe dat zelf ook op deze manier

Toegevoegd na 2 minuten:
en anders vind je ze in een kookwinkel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding