Is ijs het enige voedingsproduct dat je in bevroren toestand eet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat ligt eraan hoe je "ijs" definieert. Je kunt bijvoorbeeld ook yoghurt met suiker bevriezen. Dan heb je dus bevroren yoghurt. Of yoghurtijs, net hoe je het wilt noemen. Er zijn ook chocoladerepen met ijsvulling (Mars). De chocolade is geen ijs, maar wel onder 0. Toegevoegd na 7 minuten: Tegenwoordig zijn veel koks bezig met cryogeen koken, oftewel voedselbereiding met behulp van vloeibare stikstof. Ze dompelen dan bepaalde gerechtjes onder in de stikstof, waardoor de buitenkant snel bevriest en de binnenkant zacht en smeuïg blijft.

Bronnen:
http://www.linde-gascryoservices.com/inter...

Ja, ik zou geen andere weten. Toegevoegd na 1 minuut: Als je alle producten waarin ijs zit verwerkt zoals Coupe Siberian ook als ijs beschouwt.

Je kunt ook bevroren fruit eten, bij de AH hebben ze van die fruitdoosjes, aardbeien, frambozen etc. Ik verwerk ze vaak in smoothies. Bevroren banaan is ook lekker.

Als ik haast heb, eet ik een bevroren boterham. Dus zó uit de vriezer, margarine en kaas erop en happen maar. Dus: nee. Toegevoegd na 2 dagen: Oh ja, ik doe er wel altijd flink wat sambal op. Lekker heet, ondanks de kou!

Wat dacht je van een bevroren milky way of mars. Heel erg lekker hoor. En zelfs bevroren cake met een laagje jam erop.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100