Wat is de beste remedie tegen een droge mond door knoflook?

Vast wel een bekende voor veel mensen. Je hebt bij het avondeten veel knoflook gegeten en halverwege de avond heb je een vreselijk droge mond, wat ook niet meer over gaat.
Wat is hier aan te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.3K

Het beste antwoord

- Na het eten kauwen op wat verse peterselie, dat brengt je smaakpapillen in balans.
- Een glas melk drinken. Het beste resultaat krijg je door een volle melk tijdens de maaltijd te drinken.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitstekende adviezen! +1 Amadea
Ter aanvulling, er is een trucje om de nadelige effecten van knoflook te verminderen, en dat is het weghalen van het steeltje dat groeit binnen elk teentje knoflook. Dat doe je door het teentje in de lengte te snijden, en als het goed is heb je ook het steeltje mee gesneden, en kan je het weghalen.
Zelf ondervind ik geen last van, maar als ik voor vrienden kook en ik weet dat ze daar last van hebben, dan biedt dit trucje soelaas (geen wondermiddel, maar het helpt echt!)

Andere antwoorden (1)

Je mond spoelen met Listerine.