Waarom zijn B merken van bv voeding veel goedkoper?

Is het produkt echt van mindere/lagere kwaliteit of betreft het alleen een "soberder"uiterlijk, goedkope verpakking en het feit dat je moet bukken om er bij te komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

De antwoorden hierboven beschrijven het al goed. Ook is het zo dat in sommige gevallen de A-merken als eerste op het idee kwamen, of een uniek recept hebben. Het onderzoek naar deze formule is ook een factor die meeberekend wordt in de kostprijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ha, die NonstopJudith;

Omdat er bij die producten veel minder geld aan marketing, dure verpakkingen en gelikte reclame wordt uitgegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel vaak is de kwaliteit van het eten hetzelfde of soms zelfs beter, ik heb zelf in een fabriek gewerkt waar dure merken gemaakt werden, maar daar werd ondertussen ook voor de aldi gemaakt andere doosjes in het apparaat en verder draaien, dus geen enkel verschil.

als ik naar de kassa tests kijk dan zie ik ook vaak dat de producten van de lidl en aldi in de top 3 staan, en soms is het duurste de slechtste, ik denk dat je vooral betaald voor de naam, het merk
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe worden we voor de gek gehouden ! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat probeer ik mensen ZO vaak te vertellen, maar vaak geloven ze het gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeten ze zelf ondervinden Marleen, soms willen mensen het niet horen:)
Omdat het B-merken zijn. Je noemt zelf al de factoren die er voor zorgen dat B-merken goedkoper zijn in vergelijking met A-merken. Kwalitiet, service, verpakking, beschikbaarheid zijn allemaal van invloed. Daarnaast is het zo dat A-merken expres duurder zijn omdat ze graag in een hogere prijsklasse willen zitten. Een rolex is een rolex omdat je er ook veel voor betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een A merk wordt een A merk, alleen om het feit dat er VEEL meer reclame voor wordt gemaakt... En omdat er meer kosten gemaakt worden EN omdat het DAAROM meer verkocht wordt, kan de prijs omhoog...

Dit is ECHT het enige verschil van A en B merk...

Ja en de positionering in de schappen, ja ook dat... Wil je besparen dan moet je ervoor BUIGEN (=BUKKEN)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaar dat ik zo lenig blijf :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loes.. Niet door het bukken, ik ken je al een beetje, maar dat komt door je levensvreugde... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad de reclame en communicatie kosten en de schappositionering zijn van invloed. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De levensvreugde van, jahhhh...weer een goedkoper artikel gevonden, word ik blij van..
Door al dat bukken stijgt het bloed vaker naar het hoofd, zou het dat dan zijn, goed doorbloedde cellen? :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet niet bukken,maar door de knietjes gaan(figuurlijk en letterlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaar al die drukte als ik wat zoek :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal juist. En ik zeg maar zo ; het kopen van B-merken houdt je jong ;-)
ben het niet helemaal eens met de hierboven gegeven antwoorden. Alhoewel marketing wel de populariteit van een product kan maken en breken is dit niet het enige aspect wat een a-merk een a-merk maakt en een b-merk een b-merk. Ik denk wel degelijk dat ingredienten die gebruikt worden van b-merken van mindere kwaliteit zijn dan van SOMMIGE a-merken (ik zeg niet dat dit altijd op gaat). Kijk bijvoorbeeld een naar groente dat bij de AH in de schappen ligt en de groenten die bij de Aldi in de schappen ligt. De kwaliteit is hiervan (uiteraard is dit subjectief) wel degelijk lager. Zo ook vleeswaren.
Ik denk dat het niet enkel aan de reclame-budgetten ligt, maar tevens aan de versheid, houdbaarheid, ingredienten, bereidingswijze et cetera.
Om even van voeding over te stappen naar kleding, mijn ervaring is dat een broek van G-star wel degelijk duurzamer (en dus van betere kwaliteit) dan een broek van de Zeeman of Scapino. Ik zal wellicht een hoop mensen tegen de haren instrijken met dergelijk uitspraken, maar een a-merk wordt zeker niet alleen bepaald door de uitgaven aan marketing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen is het inderdaad zo dat goedkoop eten niet slechter is van een B merk.

Echter, er zijn ook wel degelijk producten die een heel andere samenstelling hebben en ronduit slecht zijn. Ik had eens leverworst gekocht bij de aldi... okay, dat was dus kleffe zetmeelzooi in plaats van vlees.