Als ik dun gesneden zalm plakjes koop, mag ik er dan vanuit gaan dat het graatloos is?

Gisteren een pakje zalm plakjes gekocht, van die hele dunne en tijdens het eten ben ik op een portie van 100 gram zeker 10 graatjes tegengekomen. Ben ik zo naief om te denken dat in zoiets geen graatjes zitten of mag ik dat wel verwachten. (heb nl. nog nooit graatjes in zalm meegemaakt).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Gesnede zalm moet graatloos zijn. Zo niet dan kan je het terug brengen naar de winkel en een nieuwe verlangen. (Tenzij er nadrukkelijk op de verpakking staat dat het niet ontgraat is, maar dat lijkt me niet voor te komen.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat je er pas vanuit mag gaan als er op de verpakking staat dat het graatloos is. Als je er dan nog graatjes in vind kan je contact opnemen met de fabrikant/winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij klopt jouw antwoord, dus ben ik eens gaan zoeken. Op c1000 consumenten/productinformatie vond ik deze uitspraak: "Graatloos is de vis pas als dit op de verpakking staat vermeld." Nu weet ik niet of dit een algemene regel is voor alle supermarkten/verkopers en of het moten of plakjes betreft, maar van mij krijg je een plus.
Als er op de verpakking staat aangegeven dat er mogelijk sporen van graat kunnen worden aangetroffen dan heb je net de pech ! Over het algemeen kun je ervanuit gaan dat dunne plakjes zalm (bv voor op toast) graatloos zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit ervaring ook al eens meegemaakt maar bij mij ging het om een goedkopere versie...misschien komt het alleen bij de goedkope verpakkingen voor
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou geloof me, dit was geen goedkope verpakking... ik eet het niet vaak maar als ik het eet wil ik ook iets goeds...
Oorspronkelijk worden alle graatjes er uit gefileerd, maar toe vroeg zich een leperd af: Hoe weten de mensen nu dat dit echte zalm is? Toen heeft men een aantal graatjes terug gestoot in de zalm! Nee,er moet wel op vermeld staan,dat de zalm gefileerd is,anders kun je er idd graatjes er in verwachten.