In welke supermarkten verkopen ze Quinoa?

Het is een hype bij healthfreaks want het wordt de nieuwe superfood genoemd:helpt bij afvallen en zorgt voor een betere weerstand.
Het lijkt op een graansoort maar het is het is een soort groente(als ik het goed begrepen heb).
Welke supermarkten verkopen het?

En hoeveel calorieën zitten er in per portie?
Per 100 gram bevat Quinoa meer dan 300 calorieën.
Is dat gekookt of ongekookt?
rijst bijv. is per 100 gram 120kcal (gekookt)
en 340kcal (ongekookt)
Ik hoop dat iemand het weet!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In ieder geval weet ik dat quinoa van het merk Ekoland in vrijwel alle natuurwinkels verkocht wordt (b.v. de G&W winkels en De Tuinen) Ook van het merk Lassie hebben ze sinds kort quinoa, maar deze vind je niet overal, wel bij de meeste AH XL, en misschien bij een paar andere. Bij de Jumbo's (wederom niet in alle winkels, maar als het goed is kan je het bestellen) hebben ze quinoa van het merk Nature Crops. Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kan! Ik vind zelf quinoa superlekker!! Toegevoegd na 3 minuten: O ja, sorry, de energie! Even snel gecheckt op mijn eigen pakje thuis, en dat is 350 kcal per 100 g droog product. Dat verandert niet na het koken, omdat je quinoa moet koken in afgepast water, dus verlies je geen zetmeel in het kookvocht. Toegevoegd na 5 minuten: Zie in de link alle andere waardes van quinoa. Hier geven ze aan een iets hoger calorische waarde, maar enfin...

Bronnen:
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedings...

Het is in ieder geval te koop bij de vegetarische slager, deze hebben verschillende winkels door het hele land, en ook een webshop, maar dit produkt is alleen in de winkel in Den Haag te koop, ook schijnt het te koop zijn in sommige biologische winkels. Kcal worden meestal onbereid aangegeven Toegevoegd na 2 minuten: Het schijnt ook te koop te zijn bij de AH

Bij AH, Dekamarkt en de grotere Vomars (en de Tuinen en de natuurwinkels) is het te koop. De vlokken zijn sneller klaar. Die hoeven niet 10 minuten te koken. Je kunt het 's morgens eten als pap, maar ook in een salade of als couscous met bijv pijnboompitjes, zongedroogde tomaat en parmezaanse kaas. Erg lekker.

Elke zichzelf respecterende natuurwinkel en de meeste supermarkten (in België toch) verkopen quinoa. Voor veel informatie over dit korreltje kijk even op bijgevoegde site.

Bronnen:
http://www.naturecrops.nl/quinoa/wat-is-qu...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100