Wat is het beste qua voedingswaarde op brood van; pindakaas, hagelslag, chocopasta of speculoospasta?

Natuurlijk is geen een goed als je op je lijn wil letten, maar ik wil nu toch een dagje zondigen. Ik weet dat in pindakaas de meeste kcal zitten, maar wel weer de minste koolhydraten? Wat is het beste? Kan ik beter kiezen voor meer kcal en minder koolhydraten of andersom?

Toegevoegd na 49 seconden:
Overigens zit in de hagelslag (pure) die ik heb het minste vet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Pindakaas. Dat bevat vetten, maar voornamelijk de gezonde vetten. Ik ga er hierbij van uit dat je de pindakaas hebt zonder verdere toevoegingen of geharde vetten (kun je bij ingrediënten lezen).

Pindakaas kun je prima eten met mate, de andere soorten beleg zijn eigenlijk alleen suiker, met een klein beetje cacao.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je dus een pindakaas hebt waar geen gehard vet staat bij de ingredientenlijst, dan zit je goed.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Zijn het dan toch de koolhydraten en slechte vette die ik het beste kan beperken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, hij is trouwens van Calve. Er zit plantaardig vet in, plantaardige olie, zout en 75% pinda's!
Ritsuka
11 jaar geleden
Calve is zo te zien een goeie, het bevat de goede vetten.
Ik zou inderdaad de verzadigde vetten proberen te mijden. Koolhydraten heeft je lichaam nodig, maar die kun je wel wat beperken en meer eiwitrijk eten. Als de boterham ook nog eens volkorenbrood of zuurdesembrood is, dan ben je prima bezig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje! Het is tijgerbrood, de volkoren of bruine variant, dat weet ik even niet zo snel! Nu we toch bezig zijn, hoe zit het met chocopasta en hagelslag (pure)? In de chocopasta zitten minder koolhydraten dan in de hagelslag, maar in de hagelslag veel minder vet. Welke van die twee zou ik het beste kunnen nemen? Sorry, heb totaal geen verstand hiervan, en jij zo te zien wel :-)
Ritsuka
11 jaar geleden
chocopasta en hagelslag zijn beide vooral veel suiker, en weinig andere voedingsstoffen. Ik zou anders bij de ingredienten kijken welke de meeste cacao bevat en minste suiker. En als het maar 1 of 2 broodjes is, niet zo druk maken om de voedingswaarde, geniet gewoon lekker van je broodje.
Als je verder gezond eet, kan 1 keer een wat ongezonder iets totaal geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ritsuka: +
@Seemeermin: Chocoladeproducten bestaan per definitie uit cacao met suiker. Ik denk dat 'zonder toegevoegde suiker' een loze kreet is om de verkoopcijfers te bevorderen, net als '0% vet' op andere producten.
Ritsuka
11 jaar geleden
zonder toegevoegde suiker is inderdaad een loze kreet, dat zie je toch ook niet op een appel staan?
en als ze adverteren met 0% vet, hebben ze vaak suikers of zoetstoffen toegevoegd om de smaak nog goed te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de verdere reactie's. Wou even laten weten dat ik erg genoten heb van mijn boterhammen, waarvan 1 met pindakaas :-) heerlijk!

Andere antwoorden (1)

Je zegt het zelf al, en zelf neem ik het ook altijd.
Pindakaas met hageslag, of neem pasta met hagelslag.