Waarom worden appels in fruitschaal glad als ingevet?

de appels blijven door drukte ongeveer 1 maand liggen in de schaal dan worden ze vettig
ik wil weten hoe dat komt ,steeds weer

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij jonge appels is de waslaag nog dun en hard en vertoont ze onder de microscoop kleine barstjes. Naarmate de rijping vordert, scheidt de schil een stof af die de was vloeibaarder maakt. De barstjes in de waslaag vloeien dicht en het oppervlak van de appel begint er vettig uit te zien.

Als je ze dus niet koel bewaard, gaat het rijpingsproces sneller.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Deze waslaag wordt (door de tijd) op een natuurlijke wijze gevormd. Dit is om de appel tegen uitdroging te beschermen.
In onderstaande link wordt het proces beschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+