Van wat voor kippen wordt het vlees van KFC gemaakt?

Ik heb laatst van mijn partner gehoord dat de kippen namelijk meerdere poten zouden hebben en dus genetische gemanipuleerd zijn?!?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nou dat is niet waar hoor! Vraag je partner eens om bewijs (dat is er niet). KFC kippen zijn gewone kippen en waarom je een product wat makkelijk groot te brengen is (kippen) genetisch zou manipuleren is mij een raadsel.

KFC als onderneming houdt zelf geen kippen en slacht ze ook niet. Ze kopen het verse kippenvlees uitsluitend bij gecertificeerde leveranciers die onderworpen zijn aan de strenge kwaliteitscontroles van KFC. De slachterijen zijn halal gecertificeerd. KFC neemt het dierenwelzijn serieus en werkt enkel samen met toeleveranciers die alle dierbeschermingsrichtlijnen en de wettelijk voorgeschreven EU-richtlijnen hierover in acht nemen. Aangezien bovenstaande informatie op hun website staat ga ik ervan uit dat het geruchten zijn, bedoeld om de keten in een slecht daglicht te stellen...

Bronnen:
http://www.kfc.nl/content/faq#2-2

Alle kippen hebben 2 poten, dus ze hebbensowieso meerdere poten. Wat je vriend zegt, klopt helemaal niet. Waar heeft hij die informatie vandaan?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100