Mag je op koninginnedag zelf gebakken muffins verkopen?

Ik wil dit graag gaan doen. maar ik heb er niet zo'n zin in dat Dat ik straks er achter kom dat dit niet mag en dat ik met 200 muffins zit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent maar op de kindervrijmarkten wordt daar hier nooit naar gekeken en mag je zeker muffins verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk! Ik heb al een paar keer broodjes opgewarmt en daar verkocht!

Antwoorden (4)

Ja hoor, dat mag. Daarom hebben ze het vaak over de vrijmarkt op Koninginnedag, waarbij iedereen van alles mag verkopen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Toevoeging op mijn antwoord: er worden wel strenge eisen gesteld aan hetgeen je als voedsel aanbiedt. Zie daarvoor http://www.vwa.nl/txmpub/files/?p_file_id=10373.
Er zijn ook gemeenten die niet toestaan dat particulieren eten aanbieden. Je zou dus voor de zekerheid bij je eiogen gemeente moeten informeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, dát is het juiste antwoord! +1
Nee, voor etenswaren heb je een vergunning nodig.

Op Koninginnedag blijft de Verordening op de Straathandel van kracht. Dit betekent o.a. dat voor de verkoop van bederfelijke waar en/of levende dieren een bijzondere vergunning is vereist. Particulieren mogen wel blikjes of flesjes (geen glas!) fris verkopen, maar geen alcohol of bederfelijke waar. Alleen de in Amsterdam gevestigde horeca, (winkeliers met branche-eigen producten (bakkerijen, slagerijen en groentewinkels) en vergunde ambulante handelaars mogen eten verkopen.

http://www.koninginnedagamsterdam.nl/spelregels.html

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit zijn de spelregels voor Amsterdam.
Niet overal zal het even streng zijn,
maar voor onverpakte zelfgebakken spullen zul
je geen vergunning krijgen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Zelfde soort vraag over Almere:

http://www.goeievraag.nl/vraag/koninginnedag-zelfgemaakt-cupcakes-verkopen.316590
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, en anders eet je ze zelf op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
520 muffins zijn wel erg veel
Tuurlijk! Wij hebben een keer op de markt broodjes klaar gemaakt en verkocht. Waarom zou het niet mogen?