Weet iemand hoeveel calorieen er in karamel-blokjes zitten??

Ik kan het nergens concreet vinden, iemand info?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (3)

Ik weet niet hoe groot/zwaar die blokjes zijn, maar hier kun je ze vergelijken:

http://www.wijvallenaf.nl/calorieen/C.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor je snelle reactie, maar ook hier zie ik niet de blokjes staan, wel bijv. een caramel-swirl, biscuit of pudding.
Natuurlijk kun je dat niet exact vinden'.

Want het hangt er van af wat voor karamelblokjes jij bedoelt.
Zelf gemaakt?
Of van een merk?
Hoe zwaar?
Wat zit er nog meer in?

Zeeuwse babbelaars zijn ook karamel blokjes.
Afhankelijk van het recept is 1 blokje 4,5 gram en een stukje is 20 Kcal.

Hier is een recept.
http://www.smulweb.nl/recepten/143231/Zeeuwse-babbelaars

Dus met of zonder boter scheelt natuurlijk al een hoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank momopoyolo,
ik had wel verwacht dit te kunnen vinden omdat zulk soort snoep ook in de supermarkt ligt vaak. Vandaar mn vraag hier. Ik ga eens verder speuren.
Dank voor de moeite in ieder geval.
Meestal rond de 450 kcal per 100 gram, als er geen boter in zit is het 400 en met veel boter 500.

Let wel dat een blokje vaak zwaarder is dan je denkt op het eerste oog, omdat karamel een hoge dichtheid heeft.