Hoeveel gram noten staat qua calorieën gelijk aan één bruine boterham?

Ik wil graag af en toe een boterhamlunch vervangen door noten vandaar..

Toegevoegd na 12 minuten:
Aan de reactie te horen maakt het veel uit welk brood en welke noten...

Bijv een bruine volkorenboterham en cashewnoten?

Grtjs

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Er zijn nogal wat soorten nootjes. Als je uitgaat van een notenmix, dan zit je op 600 kcal per 100 gram. En als we voor een bruine boterham 83 kcal rekenen, en ik het goed heb uitgerekend, dan is het antwoord op je vraag: 14 gram nootjes.

Als je dit vraagt in verband met afvallen, èn je bent dol op noten, dan is hier ook nog heel goed nieuws:

"Noten goed voor een slanke lijn.
Dagelijks een paar handjes noten kan overgewicht helpen voorkomen. Dat zeggen wetenschappers van de universiteit van Louisiana.
Mensen die willen afvallen laten noten vaak links staan omdat ze rijk zijn aan vet. Maar onderzoek wijst uit dat noten er juist voor kunnen zorgen dat je slank blijft!"

Hele artikel:
http://gezondheid.blog.nl/overgewicht/2012/04/16/noten-goed-voor-een-slanke-lijn

Toegevoegd na 6 minuten:
N.a.v. van je toevoeging: met cashew en volkoren wordt het handje nootjes nog iets kleiner.... 12 gram ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

1 volkoren boterham is 83 kcal. Dieetmargarine voor 1 snee brood is 32 kcal en 1 plak kaas is 76 kcal. Dus totaal 191 kcal.
1 eetlepel cashewnoten is 123 kcal.
Het maakt niet veel uit wat voor volkorenbrood je neemt, wel kan het beleg veel verschil op leveren.
Kijk maar op deze site voor meer vergelijkingen, is echt heel handig.