Waar in Nederland kan ik Ijslandse eten kopen? Of, verkopen ze in Nederland ook haaien, walvissen en zeehonden vlees?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IJs haal je uit de vriezer!! :p

Antwoorden (3)

de bescherming van zeehonden en walwissen wordt in nederland breed gedragen; wij eten deze dieren niet.
op de visafslag kan je regelmatig vlees van onbeschermde haaiensoorten kopen, dit valt bij de visboer gewoon te bestellen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig wel zeg! +
Verschillende haai-soorten kun je ingevroren of gedroogd in een toko kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Walvis en zeehonden vlees zijn beschermde diersoorten in de EU. Het is zelfs verboden om het in te voeren in de EU. Dus niet te koop in NL [helaas] Heb zelf nog nooit zeehond gegeten maar toen ik in Noorwegen [hoort niet bij de EU] werkte walvis wel.

De walvis vangst is daar een belangrijk onderdeel van de Noorse traditie. Daardoor hadden de Noren kans om te overleven in het koude noorden.

Er werden daar ook zeehonden knakworsten verkocht maar heb niet de mogelijkheid gehad om die te proeven. Wat betreft de haai: Moet gewoon verkrijgbaar zijn. Je vishandel in de buurt kan het vast voor je bestellen. Misschien dat je wel minimaal een kilo moet afnemen, vaak is dat de minimale bestelhoeveelheid bij de groothandel.