Zijn aardappelen giftig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles is gif na een bepaalde hoeveelheid inname. Maar bij voedsel en zuurstof bijvoorbeeld zijn die hoeveelheden waarop het verandert in gif heel hoog. Ook kan de ene stof giftig zijn voor de mens maar niet of minder giftig voor een ander organisme. Verder is de toxiciteit afhankelijk van de vorm waarin de stof voorkomt (vast, vloeistof of gas) en de omstandigheden. Maar je zou dus in principe wel dood kunnen gaan aan aardappelen ja. Toegevoegd na 11 uur:
Beste minner, Zou je zo vriendelijk willen zijn me te vertellen wat er niet klopt aan mijn antwoord, zodat ik hier ook van leer? Een punt meer of minder lig ik niet wakker van, maar het zou fijn zijn als ik wist waarom mijn antwoord "waardeloos" is. Dank u Bronnen:
- http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Giftigheid#section_4

Het beste antwoord

Als je ze schilt, kookt en daarna eet beslist niet! Ook ongeschilde kun je zonder er aan te sterven consumeren, evenals ongeschilde.
De nachtschade tot welke familie de aardappel behoort is wel giftig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gekookte ongeschilde aardappelen kun je prima eten.

Andere antwoorden (2)

De groene delen van de aardappel zijn giftig.

Ook de aardappel zelf kan giftig zijn als je hem niet kookt door een hoog solanine gehalte.

Gekookt kun je aardappels veilig eten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De knollen zijn, gaar, eetbaar, maar kunnen rauw giftig zijn door een hoog gehalte aan solanine. Van de plant wordt je sowieso ziek.