Is het schadelijk of slecht voor een baby als je hem meer flesvoeding geeft als voorgeschreven is?

ons kindje heeft om de 2 tot 3 uur honger en dan krijgt hij een fles van 120cc maar daarmee zit hij al over de juiste hoeveelheid voor zijn lichaamsgewicht Snachts slaapt hij langer) dit is aangeraden door de kraamverzorgende maar dan dus 120cc om de 3 uur. maar kan dit schadelijk zijn of is het toch echt gewoon voeden wanneer ze honger hebben.

Toegevoegd na 15 uur:
baby is nu 3 weken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder gaf mijn broertje soms ook meer(zegt ze net),het ene kind heeft meer honger/nodig dan de ander.
Gewoon doen dus.
Waarom zou zoiets slecht zijn?
Is toch zielig om je kind weer op bed te leggen en te laten huilen als het nog honger heeft?

Het beste antwoord

Helaas geef je niet aan hoe oud de baby is. Teveel voeding kan inderdaad schadelijk zijn. Als de kraamverzorgster dit heeft aangeraden is je baby een dag of 10?

Baby's moeten steeds een beetje meer voeding tot ongeveer een liter per dag (in mijn herinnering). Bel morgen gewoon even met het consultatiebureau, die zijn er in gespecialiseerd. Stap niet te snel over op een andere soort voeding, daar moeten darmen vaak enorm aan wennen met krampen tot gevolg, doe dit alleen in overleg met het buro.

Van de andere kant ging ik er altijd van uit dat met borstvoeding je het ook niet af kunt meten. Gewoon even bellen morgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb inderdaad met het bureau gebeld, zij geven aan de voeding het zelfde te laten maar de hoeveelheid water met 10 ml te verhogen.

Andere antwoorden (3)

De ene baby heeft meer voeding nodig dan de andere (de ene is groter/dikker dan de andere). Als je baby niet huilt na de voeding (door bv een te volle buik) of spuugt heeft hij er waarschijnlijk geen last van.
Als je een baby de borst geeft kan je ook niet precies meten hoeveel hij drinkt. Hij drinkt dan tot hij vol zit, maar dan geeft je meestal de volgende keer pas als hij er zelf om vraagt en niet op een vast tijdstip.
Maar aan de andere kant kan hij door te veel voeding te dik worden en dan is natuurlijk niet goed. Misschien kan je proberen om de hoeveelheid overdag wat meer te verspreiden (meer tijd ertussen) of wel de 2 tot 3 uur aanhouden maar overdag iets minder cc geven.
Dat een baby wat langer doorslaapt in de nacht kan nooit slecht zijn hem en voor jullie is het ook vreselijk prettig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er bestaat ook speciale voeding voor hongerige baby's misschien is dat een oplossing als je het tenminste vervelend vind je niet aan de voorgeschreven hoeveelheden te houden, elk kind is anders dus kijk gewoon wat voor jouw kind het beste werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft niet aan hoe oud je kindje is ik denk een paar maanden.Je geeft aan dat je al over de hoeveelheid heen zit voor zijn lichaamsgewicht.Weet je zeker dat je kindje honger heeft het kan natuurlijk ook zijn dat er wat anders aan de hand is.En zoals ze hier ook al schrijven het ene kind heeft meer voeding nodig dan een ander kind.Het zijn gemiddelden wat op de verpakking staat als jou kindje meer behoefte heeft dan zou ik dat zeker weten geven.Je kan ook wat spelen met de voeding dus bijv. voor het slapen gaan geef jeje kindje wat meer.Of wat je ook kan doen is wat gekookt water geven.En even vragen op het consultatiebureau.Succes!