zijn 2 eieren per dag gezond?

is het gezond om in de ochtend een ei te eten en ook in de middag. ik bedoel gewone kippen eieren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Ritsuka
12 jaar geleden
Elke dag 2 eieren?
Reddie
12 jaar geleden
De cholesterol HYPE is allang weer achter de rug.
Doe wat je lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet eiwit gooi eigeel weg, veel te ongezonde vetten in het eigeel :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet toch maar liefst gevarieerd dan loopt alles doorgaans gesmeerd ;-) Op GV zal je het met één + tegelijk moeten doen, ik geef er eentje voor het slapengaan - hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ei naar behoefte eten. Je lichaam vraagt hier vanzelf om, door je trek te laten krijgen in ei of eiwit gerelateerde producten. Als je lichamelijk best actief bent, en je sport of beweegt veel, kan je met een gerust hart die 2 eieren per dag blijven eten. Eiwitten zijn de bouwstoffen van ons lichaam. Het eigeel bevat ook andere gezonde stoffen zoals Lecitine en vitamine A. Smakelijk!

Het beste antwoord

Er zijn mensen die reeds jaar en dag 2 eieren (of soms meer) per dag eten en bij elke medische controle gezond bevonden worden.

Ik ga niet beweren dat iedereen er wel bij vaart als die 2 eieren per dag eet maar bepaalde mensen hebben er zelfs nood aan en worden daardoor zelfs door hun dokter geadviseerd om eieren te eten.

Persoonlijk zou ik er voorzichtig mee zijn om het eten van 2 eieren per dag ook vol te houden omdat het best hele nare nevenwerkingen geeft als de lever begint te protesteren. Het is niet enkel de stank die dan niet te snijden is maar ook de ongemakken zoals pijn en misselijkheid zijn niet iets wat ik anderen zou wensen.

Liefs en succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier kon ik wat mee

Andere antwoorden (4)

Variatie is gezond en aangezien je nu te weinig varieert kun je zeggen dat dat al niet gezond is.

Bij het voedingscentrum adviseren ze max 3 eieren per week: Niet te veel: gemiddeld 3 eieren per week. Eieren zijn zeer rijk aan cholesterol. Dat heeft een ongunstig effect op het risico op hart- en vaatziekten. http://www.voedingscentrum.nl/nl/service/veelgestelde-vragen/veilig-eten/hoeveel-eieren-mag-ik-per-week-eten-.aspx

Toegevoegd na 34 seconden:
Kijk verder hier wat voor JOU gezond is: http://www.voedingscentrum.nl/nl/hoeveel-mag-ik-per-dag-eten-.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ondertussen alweer achterhaald. Ja het eigeel zit veel cholesterol... Maar in het eigeel. Zit ook een stof die de cholesterol weer afbreekt. Dus is eigenlijk cholesterol neutraal.
Apart dat het voedingscentrum dat nog niet heeft aangepast aangezien het slecht gaat met de eierindustrie...
Dan missen ze hun commerciele missie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bar slecht van dat voedingscentrum dan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan nog: het blijft variatie en vroeger was het 2 eieren per week ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar Mobie, hoeveel mag je er dan wel want ik vond een andere link:
Cholesterolgehalte
Het idee dat veel eieren eten slecht is voor je cholesterolgehalte, is niet helemaal waar. Zolang je niet meer dan 300 mg cholesterol per dag binnen krijgt en weinig andere producten eet met verzadigde vetten, zit je goed. Bij een ei is het wit vrij van cholesterol, de eidooier bevat 200 mg. Je kunt dus zonder problemen twee tot drie eieren per week eten. Wil je iedere dag een eitje, dan moet je ervoor zorgen dat je zo min mogelijk andere producten eet waar veel cholesterol in zit. Dat zijn bijvoorbeeld vette vleeswaren en kazen, boter en margarines die hard worden in de koelkast, zoete snacks en tussendoortjes.
Dan heeft het voedingsburo toch wel redelijk gelijk want variatie gaat boven alles, net als dat je niet elke dag gehakt moet eten. http://www.gezondheidsnet.nl/goed-in-je-cholesterol/artikelen/95/eieren-gezond-of-niet
Het is eeuwenlang bij de Engelsen, waar ook ter wereld, gewoonte geweest om een ontbijt te gebruiken van minstens (!) twee eieren, gebakken met spek, saucijsjes, witte bonen, gerookte haring. Allemaal zware cholesterolrijke kost. Die gewoonte wordt nu minder. Er is nooit in een onderzoek aangetoond dat de Engelsen opvallend minder gezond zijn dan andere volken. Redenen om weinig of geen eieren te eten zijn of een persoonlijke zaak, of van medische aard. Op oudere leeftijd kan dit soms geadviseerd worden. Kijk eens naar uw voorgeslacht. Is er in de familie aanleg voor hart- en vaatklachten? Maar er zijn me tal van (hoog-)bejaarde personen bekend, die rustig elke dag een eitje eten. Vergeet niet dat in veel soorten gebak eieren verwerkt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@vragen88

Een eerder antwoord zei : varieren
Een ander zei ik eet geen fruit
Een derde zei de Engelsen eten al jaren minstens 2 eieren per dag.

Het geheim is niet de regel, maar de fantasie.
Als je geen fruit eet, kom je een heel eind met elke dag verse groente.
Elke dag hetzelfde eten voor je ontbijt (Engelsen) mag straffeloos, mits je de rest van de dag maar aanpast.

Antwoord : het ligt er aan wat je de rest van de dag eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is, zoals het vorige antwoord al zei, niet per definitie ongezond.