Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er nog stroopwafelijzers te koop?

Vroeger had mijn oma een stroopwafelijzer en die hield je in het vuur. Er kwamen perfecte stroopwafels uit.
Ik kan zo'n ijzer niet meer vinden, maar ook geen elektrische, of je komt op de professionele markt terecht, maar deze ijzers zijn niet te betalen.
Heeft iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Natuurlijk zijn er professionele apparaten voor te krijgen, maar die lijken me voor thuisgebruik een beetje duur en een beetje groot.

je kunt echter prima stroopwafels maken met een ouderwets en nog steeds overal verkrijgbaar (steeds meer zelfs) 'kniepertjes-ijzer'. In Twente maken ze daar rolletjes voor nieuwjaar van, maar met ander beslag (zie recept) kun je er uitstekend stroopwafels mee maken.

Kniepertjesijzers vind je zowel nieuw als theedehands in elk geval overal op Internet. Evenals recepten. Maar de ouderwetse kniepertjestang voor op het vuur doet het ook nog steeds.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK, kniepertjes ijzer heb ik. Ik ga het daarmee proberen. Bedankt.

Andere antwoorden (3)

Bij ons bij de kringloop komen ze nog wel eens binnen,maar ook niet zo vaak meer ,als ik het voor je in de gaten moet houden moet je het maar zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens op marktplaats?
en snuffel bij kringloopwinkels-rommelmarkten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat me raden, je heet Maaike en komt uit Haarlem?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding