Hoe kan je in (Drenthe) Nederland aan drinkspyritus komen?

Niet om een hele fles in 1 keer achterover te gieten ofzo maar voor cocktails ofzo. Zit nog op middelbare school dus niet te duur ofzo.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dranken
3.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik denk dat wodka een betere oplossing is, dat hoeft niet duur te zijn. Je kan het alleen zelf niet kopen daar je daar 18 jaar voor moet zijn. Wellicht kunnen je ouders, als het om een feestje gaat, dat voor je kopen. Als dat niet mag van ze wat ik best kan begrijpen dan ben je vast slim genoeg om een alternatief te verzinnen. Maar drink aub geen spiritus want ik ken een verhaal van iemand die vroeger verslaafd was en dat dronk uit geldnood. Hij is 40 jaar geworden. Heel slecht voor je

Antwoorden (2)

Drinkspiritus is in Nederland niet te krijgen.

En als je nog op de middelbare school zit: jongeren onder de 18 jaar zijn strafbaar als ze alcohol bij zich hebben in het openbaar. Bijvoorbeeld op straat of in het winkelcentrum. Ook mag aan minderjarigen geen alcohol worden verkocht.
Ik neem overigens aan dat je spirytus bedoelt. Dit is de drinkbare variant, in Polen ook wel aangeduid met spirytus rektyfikowany (gerectificeerd oftewel drinkbaar).
Volwassen kunnen de drank (50 cl, 95%) bijvoorbeeld op een Engelse site bestellen:
https://www.masterofmalt.com/spirit/bartex/spirytus-duch-puszczy/?srh=1#add
SimonV
5 jaar geleden
bamibal
5 jaar geleden
Er is wel andere drinkbare alcohol van 96% te koop, onder de naam Navimer.
Drinkspiritus bestaat niet. Spiritus is ondrinkbaar gemaakte alcohol dus ethanol met een scheut methanol. Er werden vroeger mensen blind van het spiritus drinken.En de pure alcohol (bijna 100 %) om zelf likeur of andere drank te maken komt ook op 30 euro de liter, dus echt goedkoop is dat niet
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Er wordt spirytus bedoeld. Dit is de drinkbare variant, in Polen ook wel aangeduid met spirytus rektyfikowany (gerectificeerd oftewel drinkbaar).
https://www.dumpert.nl/mediabase/7280107/86dc3d96/zo_drink_je_spirytus_met_96_alcohol.html