Het originele recept in helder hollands:

◦11 druppels vloeibare extract van Coca.
◦85 ml citroen zuur
◦28 ml caffeïne
◦30 Suiker (Tja dit is een beetje gokken nog, Het is niet duidelijk of het nu blokjes, grammen, kilo’s of eetlepels zijn. Even op gevoel dus).
◦10 liter water
◦950 ml Lime juice
◦28 gram vanille
◦35 gram karamel ( Wellicht iets meer voor extra kleur)
◦7X extract ( Gebruik 28 ml per 10 liter cola)

Recept voor 7X Merchandise: Gebruik zo’n druppelding, en van alles gewoon de meest geconcentreerde extracten gebruiken die je maar kunt vinden. ( Vraag aan kassiere bij Albert Heijn of C1000)

◦20 druppels sinaasappel olie
◦30 druppels limoen olie
◦theelepeltje koriander ( vloerbaar gemixt)
◦10 druppels Neroli
◦theelepel gemalen kaneel
◦200 ml alcohol.

Bereidingswijze:

Tja, dat is dan niet echt bekent nog. Maar ik weet dat er van die soda makers op de markt zijn dus kan je het wellicht daarmee proberen. Wat je ook misschien kan doen is bronwater gebruiken als basis. Wees creatief!

Ik hoop dat jullie hier een lekkere dag mee zoet zijn. En natuurlijk kom ik graag langs om even te proeven!

Toegevoegd na 55 seconden:
http://www.internetmannen.nl/2011/02/19/coca-cola-maken-doe-je-zo/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Smaakstoffen
3,50 mL Sinaasappelolie
1,00 mL citroenolie
1,00 ml nootmuskaat olie
1,25 ml cassia (kaneel) olie
0,25 mL koriander olie
0,25 mL neroli olie (vergelijkbaar met petitgrain, bergamot, of bittere sinaasappel olie)
2,75 ml limoen olie
0,25 ml lavendelolie
10,0 g food-grade, geen kunst-GRADE Arabische gom (verdikker)
3,00 ml water
2Concentreren
5 ml aroma
17,5 ml 75% citroenzuur of fosforzuur
2,00 L water
2,00 kg korrels witte suiker
2,5 ml cafeïne (optioneel als het niet de smaak van drank te wijzigen)
30,0 ml caramel kleur

Vertaling van engelstalige website,voor de verdere bereiding zie bijgevoegde link(wel in het engels):

http://www.wikihow.com/Make-OpenCola
fremar
12 jaar geleden
Dit is het bijna originele geheime recept van Coca Cola .Dus doe je best.
Succes

Het recept hoe je Coca-Cola maakt:
*4 ounce gemalen cocabladeren( daar extract van)
*3 ounce citroenzuur
*1 ounce cafëine
*30 pound suiker
*9,5 liter water
*1 liter limoensap
* 1 ounce vanille-extract
* 1,5 ounce caramel
Merchandise 7X genoemd en zou voor de typische smaak van het drankje zorgen. De frisdrank zou voor precies één procent uit dit ingrediënt bestaan. Volgens de aantekeningen op de oude foto die de radiomakers vonden, bestaat het mysterieuze bestanddeel uit onder meer alcohol, limoenolie, kaneelolie en muskaatnootolie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de SodaClub heb je voor € 4,19 een flesje met een halve liter colasiroop, waar je 12 liter cola van kunt maken. Ze hebben ook colalight en colazero en en heel veel andere smaken frisdranken en fruitdrankjes. Je hebt er wel een speciaal apparaat voor nodig, maar dat is ook te koop bij de SodaClub. Lees maar verder op de site voor meer info.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Bah, die is vies ;-)
Hadden wij thuis vroeger. Alleen de energy vond ik lekker.