Ja op die willekeurige lijst, paddo´s er niet op en dan weer wel, vind ik dat cafeïne er wel op hoort... Als je heel veel koffie drinkt dan raak je "spaced out"... dan voel je je nauwelijks meer aanwezig in het lichaam, je treedt bijna uit... Als dat geen kenmerk is dan een drug dan weet ik het niet...

Voor alle vragenstellers wat ik bedoel met veel koffie, HEEL VEEL koffie bedoel ik dan... En als je dat niet kent, dan raad ik je aan dat eens te doen, het is inderdaad gewoon een (hard)drug... Het hangt van de dosering af, natuurlijk, maar dat geld ook voor andere drugs...

bron: Uit je Bol... Dat boek is een must voor echte geïnteresseerden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij als hartpatiënt is het dat idd! En ook nog geen ongevaarlijke. Ik houd me dan ook keurig aan een zielige 2 kopjes per dag en meestal ook nog cafeïnevrij. Maar in het algemeen denk ik idd dat het een drug is,waarvan je met mate moet genieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is al eens gesteld, zie onderstaande link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cafeïne is een drug die van nature in de bladeren en zaden van veel planten. Het is ook kunstmatig geproduceerd en toegevoegd aan bepaalde voedingsmiddelen. Cafeïne is gedefinieerd als een drug, omdat het het centrale zenuwstelsel stimuleert, waardoor verhoogde alertheid. Cafeïne geeft de meeste mensen een tijdelijke energie te stimuleren en verheft stemming.

Cafeïne is in thee, koffie, chocolade, veel frisdrank, en pijnstillers en andere over-the-counter medicatie. In haar natuurlijke vorm, cafeïne smaakt erg bitter. Maar de meeste cafeïnehoudende dranken hebben doorgemaakt genoeg verwerking te camoufleren de bittere smaak.

Tieners krijgen meestal de meeste van hun cafeïne uit frisdranken en energie dranken. (Naast cafeïne, deze kan ook toegevoegde suikers en kunstmatige smaakstoffen.) Cafeïne is niet opgeslagen in het lichaam, maar u kunt de gevolgen ervan voelen voor maximaal 6 uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker. Als je veel cafeïne binnenkrijgt en je gaat dan stoppen, krijg je afkickverschijnselen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik s,morgens opsta,en duf achter mijn krant zit,heb ik echt behoefte aan een kop koffie,en daarna knap ik zienderogen op en na de tweede helemaal.voor mij is het wel degelijk een drug,maar dan om goed wakker te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel. Dat zijn alle stoffen die een bepaalde werking op je lichaam hebben. Dus ook koffie en thee of een red bull.
Niet alleen de in nederland als verboden geldende stoffen dus.

Het engelse woord 'drug' betekent letterlijk 'medicijn'.
Een apotheek heet daar een drug-store (drug-winkel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als koffie in de lijst van drugs staat.
Is cafeïne i.d.d een drugs...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja cafeine is drugs.
het stimuleerd.