Waarom als ik iets erg zuurs/ zoets/ zouts eet krijg ik het extreem warm?

Als ik een broodje met honing eet voel ik een warmtevlaag opkomen, hetzelfde gebeurd me als ik drop eet of een zure mat ofzo. Ik krijg het dan superwarm en word dan helemaal rood in me gezicht. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij iets zuurs spant je gezicht zich samen. Dat komt door het zure effect. Misschien heb je het daardor warm?
En bekijk de vraag van die ander eens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan meerdere oorzaken hebben:

1. In veel voedingsmiddelen zit MSG (monosodium glutamaat), een smaakversterker. Sommige mensen vertonen daar een reactie op. Let eens op wat je eet en kijk of het verschil maakt als je "pure" dingen eet. Trouwens: MSG is zooo slecht, maar het is moeilijk het compleet te vermijden omdat het echt bijna overal in zit.
2. Gewoon je spijsvertering. Suikerrijk voedsel (bijvoorbeeld honing) geeft nu eenmaal veel energie .
3. Thyroid-problemen. Raadpleeg je arts. Thyroidproblemen komen wel veel vaker voor tegenwoordig heb ik het idee.

Hopelijk heb je hier wat aan. gr.