Hoe moet je een mango fatsoenlijk schoonmaken en eten zonder te knoeien?

Ik schil ze en eet ze dan uit de hand zoals een appel. Maar geheid dat ik achteraf een vlek in mijn kleren heb van het sap. Net weer gebeurd dus :-(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slabbetje erbij ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, liever sambal. Of anders een koekje. ;)

Het beste antwoord

Mango schoonmaken.

Leer hoe u mango's schoon moet maken.

Stap 1
Neem een rijpe mango, druk met de duim om te voelen of de mango rijp is. Bij lichte druk veert de schil mee.

Stap 2
Zet de mango op zijn kant op een snijplank en snijd zo dicht mogelijk langs de pit.

Stap 3
Doe dat ook met de andere kant.

Stap 4
Snijd het vruchtvlees tot aan de schil kruiselings in.

Stap 5
Buig de schil om en snijd het vruchtvlees in blokjes uit de schil.

Stap 6
Of schil de mango met een dunschiller en snijd het vruchtvlees in plakken of stukjes van de pit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bekijk deze kookvideo maar eens, dan wordt het allemaal wat duidelijker:

http://www.c1000.nl/koken/leren-koken/kookvideo's/mango-schoonmaken.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je het zo mooi in stappen verdeelt vind ik jouw antwoord het best.

Andere antwoorden (2)

Snijd hem in de lengte doormidden tot je de pit voelt en laat het mes dan langs de pit glijden tot je 2 ovale helften hebt. Nu kan je de pit eruit halen en de vrucht eten.

Toegevoegd na 7 minuten:
Neem een helft in de hand en snijd het vruchtvlees in volgens een blokjespatroon. Kerf dus met een mesje strepen in het vruchtvlees van boven naar beneden en van links naar rechts. Zo krijg je blokjes. Tot op de schil snijden en niet erdoor heen. Keer de schil nu binnenste buiten zodat het vruchtvlees uit elkaar gaat staan en de blokjes los van elkaar staan. Nu snijd je ze gemakkelijk van de schil in mooie blokjes.

Toegevoegd na 20 minuten:
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://homecooking.about.com/od/howtocookbasics/ss/cutmango.htm

Heb hier een instructie gezien van wat ik bedoel. Is misschien wat simpeler om te snappen als je het ziet.
Zij hebben hem in plakken naast de schil gesneden en dat kan natuurljk ook. Klik op de stappen 1-7 rechtsboven de foto.
amc
12 jaar geleden
Bij de meeste supermarkten en bijv de blokker verkopen ze speciale mango schillers-snijders; werkt prima!