kan ik kaasfondue maken in een chinese fonduepan?

Ik wil graag kaasfondue eten vanavond, maar heb geen caquelon. Wel een chinese fonduepan (hotpot), kan het hierin ook? Wordt warmgehouden door een spiritusbrandertje.

Toegevoegd na 19 minuten:
Het is trouwens een metalen (roestvrij staal?) fonduepot

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.8K

Antwoorden (3)

Omdat zo'n pan van dun staal is gemaakt, is de kans dat de kaanfondue aanbrandt groot. Je moet dus óf de hele tijd roeren, of een andere manier van warmhouden bedenken!

Toegevoegd na 15 seconden:
kaasfondue
bamibal
12 jaar geleden
Je kunt in principe in vrijwel ieder potje of pannetje kaasfondue maken. Het gaat heel vaak om het "gezicht", maar als je een braadpannetje, hotpot, of een hoge schaal hebt die je warm kunt houden neemt, kun je daar prima een kaasfondue in doen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de HotPot-winkel het niet weet kun je het uitproberen door de HotPot met een laag water op het gasfornuis op te warmen. Dan bederf je je kaasfondue in elk geval niet. Ik denk dat 75 graden wel heet genoeg is (in een minuut of 3, 4). Als de HotPot heel blijft heb je mazzel. Eet smakelijk.