Welke vis is het gezondst voor ons om te eten?

In welke vis zitten de beste vetten, vitamines en mineralen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zal je niet lukken om met 1 type vis alle goeds binnen te halen. Als je veel omega 3 vetten wilt hebben, dan moet je vette vis nemen (haring, makreel, zalm, tonijn) maar als je juist vetten wilt vermijden moet je voor witte vissoorten gaan (kabeljauw, pangasius etc). Laat ik je een algemeen advies geven: zorg voor afwisseling, dan ben je het beste uit. En dat geldt niet alleen voor vis, maar voor je gehele voeding.

Er is niet één specifieke gezonde vis. Het beste is om twee keer per week vis te eten. Waarvan één keer vette vis.

Zalm, tonijn, sardine, makreel en forel zijn rijk aan omega-3-vetzuren, de zogenaamde 'goede' vetten. Deze vissoorten moeten op het bord liggen van iedereen die een voor het hart gezond dieet wil volgen.

Bronnen:
http://www.preventievegezondheidszorg.com/...

Zoals al eerder geantwoord is vette vis gezonder dan witvis. Maar zalm schijnt wel heel erg gezond te zijn ... ik hoorde pas geleden op het nieuws dat de apothekers in Oostenrijk zalm gaan verkopen. Dat zegt m.i. wel iets over het gezondheidsgehalte.

Vis is gezond.! Dus alle soort vissen die eetbaar zijn...

Makreel en haring zijn gezonde vissen, met veel Omega3 vetzuren. Eigenlijk is alle vis indien in beperkte mate gegeten wel gezond. Afwisseling met vette en magere vis is aan te bevelen, en eet maximaal 3 keer in de week vis, vergezeld van nitraatarme groenten, zoals wortelen of witlof gekookt/salade , of princessenboontjes. In combinatie met nitraatrijke groente, zoals sla en spinazie, kunnen schadelijke stoffen ontstaan. Er kleven enkele risico’s aan het eten van vis. Zo is vis een belangrijke bron van kwik, dioxines en PCB’s. Toch heeft vis eten meer voor- dan nadelen voor de gezondheid..Dus eet gewoon je portie vis per week.

Bronnen:
http://www.preventievegezondheidszorg.com/vis.html

ik vind een paling heel lekker. en is heel gezond

Afwisseling is 't beste. Ook bij vis. Men roept vaak: 'Vooral vette vis.' Ik denk dat ze daar later weer op terug komen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100