Waarom valt kauwgom na een tijdje uit elkaar?

Vroeger kon je de hele dag met een kauwgom doen. De smaak was er af, maar je kon blijven kauwen. Nu niet meer... het valt in je mond uit elkaar, waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goede vraag, ik heb me dat ook wel eens afgevraagd. Vroeger kon je zelfs dagen met een stukje kauwgom doen, nu lijkt het alsof het kauwgompje met kauwen in een paar uur al kleiner wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog niet een antwoord, gek hoor, ik dacht dat dit wel meer mensen zou opvallen!
Inderdaad na een paar uur wordt het kleiner en (wat mij wel eens gebeurd) met kauwgom in je mond naar bed en dan 's morgens met aan elkaar geplakte kaken en tanden wakker worden en met een tissue gaan "pielen" om die zaak zsm los te krijgen, lastige klus kan ik iedereen vertellen, het gaat tussen je tanden zitten...
Amadea
12 jaar geleden
Wat voor vreemde soort kauwgum eet jij dan, Jodokus? Ik heb die ervaring helemaal niet. Alleen als je iets anders bíj de kauwgum gaat snoepen, dan verandert de samenstelling ervan en valt ie uit elkaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo vreemd is het niet Amadea: Mentos in die potjes en ook nog verschillende smaken, dus daar ligt het niet aan? 't Moet lekker fris zijn, de nieuwe van Mentos met Eucalyptus is nu de beste voor mij, maar ook daar geldt: na een tijdje krimpt en valt het uit elkaar...

Het beste antwoord

Ze zijn nog aan het zoeken naar de ideale kauwgom die niet uit elkaar valt. Misschien spreekt dit artikel je aan; http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/418178/1996/08/06/Kauwgum-mist-houvast-op-Go-Gum-stoep.dhtml

gr. van Gavin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt gavin, maar in dit artikel gaat het juist om het tegengestelde...
Ik hoop nu maar dat iemand nog een tip geeft dat er nog "ouderwetse" kauwgom is die langer goed blijft en natuurlijk niet bloedduur is ;=) !
Je zou bijna zeggen: Misschien zijn kauwgomfabrieken nu ook bezig om minder solide kauwgom te realiseren i.v.m. de overlast die niet nodig is... ik heb nog nooit een kauwgom weggegooid anders dan in een prullenbak .... (n.a.v. het artikel in je link van VK).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Gavin, ik hoop dat ze het gauw vinden ;-) !