Wat gebeurt er als je cacao snuift? En is het slecht voor je..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijg je een bruine neus van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En je ruikt drie dagen lang chocola.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, dat is niet slecht voor je.
Ritsuka
12 jaar geleden
moet je nootmuskaat proberen, ook leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja haha, ik zag het gisteren ook bij spuiten en slikken

Antwoorden (5)

dit is natuurlijk slecht voor je ... alles wat je door je neus ramt is schadelijk... Als je dit vaak doet kan je bloedingen en dergelijke krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je neus is niet bedoeld als instrument om er dingen mee op te snuiven. Het is een lichaamsdeel waarmee je moet kunnen ruiken en dat is heel wat anders. Maar het snuiven van cacao schijnt niet eens zo slecht voor je lichaam te zijn als je de verscheidene berichten op Google mag geloven. Hier is er een uit de Belgische krant Het Nieuwsblad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn gevoel zegt dat juist kleine hoeveelheden cacao snuiven slecht zijn. Maar 1 kopje per dag zal volgens mij veel beter zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chocolade is lekker, altijd en overal. Wist je dat je dit bruine goud nu zelfs kunt snuiven?

De Brugse chocolatier Dominique Persoone houdt van experimenteren. Zijn nieuwste creatie? De Chocolate Shooter, waarmee je zuivere cacao snuift met munt en een smaakje extra: gember of framboos.

Is dat wel gezond?
Volgens de bedenker zelf kan chocolade snuiven geen kwaad. Keel-, neus- en oorspecialisten zijn het met hem eens: de gebruikte ingrediënten zijn niet schadelijk en kunnen geen allergieën veroorzaken. Munt is bovendien ideaal om de neus open te zetten. Het snuiven van cacaopoeder kan je in het slechtste geval doen niezen, of geeft je een loopneus of lichte zwelling.

Wat doet het?
De Chocolate Shooter, een creatie van de beroemde Brugse chocolatier Dominique Persoone (die het bedacht als dessert voor de verjaardag van Rolling Stones-leden Ron Woods en Charlie Watts), is een toestelletje waarmee je makkelijk zuiver cacaopoeder met munt en gember of framboos kunt snuiven.Waarom hij het op de markt bracht? Op zijn website zegt hij het volgende: "de neus speelt een grote rol bij het proeven van onze voeding. Vandaar het idee, hem mee te laten genieten van een chocoladeproeverij of dessert. Door chocolade te snuiven, zal het chocolademoment nog versterken."Door de chocolade te snuiven komen de werkzame stoffen in 's werelds lekkerste goedje versneld in ons bloed en zo in onze hersenen terecht. We zouden dus sneller van de 'chocoladebuzz' kunnen genieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand heeft dit bedacht omdat je dan wel de smaak van de chocolade zou hebben, maar niet de calorieën. Dit is natuurlijk onzin, want pure cacao is bitter. Dat smaakt heel anders dan chocola en het is ook niet zoet. Het is gewoon een poeder dat over de cappuccino gestrooid wordt. Als je het echt een keer wil proberen, dan kan je natuurlijk een eetlepel cacao pakken uit de keuken en daaraan snuiven. Ik denk zelf dat je er alleen maar van gaat niezen en dat je hele vieze vlekken in je zakdoek krijgt. Maar slecht, nee, dat lijkt me niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou het onzin zijn? Die cacao hoeft niet per se puur te zijn, bij die chocolate shooter is het bijvoorbeeld cacao met munt en framboos. Waarom zou dat niet net zo lekker zijn als chocola?
Ik ben ooit in een chocoladefabriek geweest, en dat is echt een extatische ervaring, die geur van chocola die daar overal hangt laat je véél intenser genieten dan een stuk chocola in je mond dat kan doen.