Ik heb bij een aziatische winkel een "bahcang" gekocht. Een driehoekig pakketje, gewikkeld in bananenblad. Hoe moet ik dit klaarmaken/eten?

Het is vrij zwaar, in ieder geval van varkensvlees. Lag in een vak waar ook de bapao's liggen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je het niet stomen??? Is het Al gaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik niet. Om dat te weten te komen, moet ik het bananenblad losmaken, wat met touw om het pakketje is gebonden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het blad fel groen en stug dan moet je het waarschijnlijk nog stomen. Is het een beetje bruinig dan kan je het zo opeten. Dacht dat het zo was..,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank! Zet je reactie bij antwoorden, kan ik 'm een + geven!

Het beste antwoord

Bak chang is kleefrijst gevuld met een geurige vulling.
De rijst wordt tot een rol gevormd, in plakjes gesneden en elk plakje wordt uitgespreid en er komt een villing in van meestal geurig gekruid gehakt dat in de rijst wordt ingepakt. Die wordt er dan omheen gevouwen en in het midden van meestal een bamboe- of bananenblad gelegd en dan wordt het geheel opgebonden tot een soort pyramidetje.

Het beste kan je ze stomen in een stoommandje boven kokend water.
Laat ze dan een kwartiertje stomen en eet het direct,

Heb je geen stoommandje of stoompan, dan kan je ook een metalen vergiet in een passende pan met een laag kokend water hangen en een deksel erop doen die afsluit.

Toegevoegd na 4 uur:
Je moet wel het blad eromheen laten zitten, want dan blijven de smaken en geuren goed opgesloten. Zo heerlijk als je het pakketje openmaakt.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reactie van Mobiel 1980 was het beste, want die leerde me dat mijn bahcang al gaar was.
Deze reactie was echter ook heel goed! Beide dank!

Andere antwoorden (1)

Je moet de bananenbladeren weghalen, en dan kun je het opeten. Misschien een beetje opwarmen in de magnetron het is maar wat u lekker vind. Eet smakelijk