Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de lekkerste ovenfites?

Omdat ik geen frituurpan heb, maak ik regelmatig ovenfrites. Wat zijn volgens jullie de lekkerste ovenfrites en waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat ovenfrites vrij snel slof wordt, maar die van Aviko vind ik het lekkerst. Deze worden niet slof, ik doe ze wel vaak iets langer in de oven dan worden ze nog iets knapperiger.
(niet te lang hoor, ongeveer 2 a 3 minuten)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kleine aardappeltjes inpartjes gesneden met olijfolie, thijm, zeezout en rozemarijn 45 op 180 graden in de oven.

Waarom? Omdat ze zo lekker zacht worden van binnen met een kruidige smaak van buiten en ze toch nog gezond blijven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lekkerste frites voor de oven die wij gebruiken is 1 2 3 Ovenfrites van McCain.
De kids smullen er ook van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van Aviko. Omdat ik DIE het lekkerst vind.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van aviko: Supercrunch. Dat zijn de enige die echt krokant worden.
Verder zijn goede vervangers: Aardappelkoketjes en aardappelballtjes(zak AH, voor in de oven).

Je kan ook eventueel frituren met hete olie in een wok, heb je geen frituurpan voor nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je,Die vind ik ook het lekkerst! Tenminste niet zo klef.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker de aller lekkerste!!!!!!!!!!!tevens ook de lekkerste in de frituur
Zelf aardappels schillen, frites van snijden, en bakken in een koekenpan met hete zonnebloemolie! Dát zijn pas lekkere frites... Hmmmmmmm!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn dat de zelfgemaakte ovenfrites altijd het lekkerst. ( even voorkoken , olijfolie, kruiden, en in de oven )
Maar het allerlekkerst blijft toch de gefrituurde , en voor een enkele portie hoef je geen frituurpan te hebben maar je kunt eenmalig een halve fles olie in een wok of pan doen. voor het aller-allerlekkerste frituur-resultaat ; kokosolie... ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij eten graag 'oma's smulfrieten'van aviko.Die zijn wat dikker en erg lekker.Laat ze wel 30 minuten in de oven ipv 20 minuten,zoals op de verpakking staat.Oven op 220 graden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding