Wat kun je (gespiest) klaarmaken op een kampvuur?

ik wil graag weten wat je naast marshmallows (gespiest) kunt klaar maken op een kampvuur

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
11.8K

Antwoorden (8)

Kleine paprika's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Brooddeeg maken, dit om een stok draaien en bakken boven het vuur. Daarna van de stok halen en het gat vullen met een knakworstje --> worstebroodjes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kinderen zijn ook gek op worstebroodjes hoor, maar zeker ook geen goed idee.
Stukken kipfilet,is snel gaar,van te voren in een marinade zetten gemaakt van olijfolie,witte wijn,peper rozemarijn en knoflook.

Toegevoegd na 55 minuten:
Wat ook lekker is,wit brood roosteren,als het wat oud is is beter,als het geroosterd is besmeren met olijfolie,een teen knoflook op een vork doen en er over smeren,daarna een trostomaatje op dezelfde manier en wat zout
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Knakworstjes of coctailworstjes gaan heel snel, en je hoeft niet bang te zijn dat ze niet gaar genoeg zijn (want dat waren ze al).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meest eenvoudige manier is het roosteren van voedsel aan lange metalen spiesjes, die boven de gloeiende houtskool gehouden worden. Hiermee kunnen worstjes, spekjes, groenten of broodjes gebakken worden. Je kunt ook metalen klemmen gebruiken, waartussen je voedsel kunt houden, zoals tosti's of platte stukken vlees.

Je kunt ook koken in het kampvuur, bijvoorbeeld eten gaar maken door het in te pakken in aluminiumfolie, die je op of onder hete kolen legt. Gepofte aardappel kun je op die manier maken, gebakken banaan met chocola, of - iets meer culinair - een stukje vis, besprenkeld met olie of kruidenboter.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier heb je nog meer suggesties:

http://nl.scoutwiki.org/Koken_op_kampvuur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen iets wat snel gaat omdat je in een open vuur snel aan het branden bent. Het is de kunst er niet te ver vanaf te zitten, maar ook niet te dichtbij.
Ook stukjes stokbrood kan je zo goed roosteren. Ook worstjes, stukjes rookworst, spekkies, kunnen zo geroosterd worden.
amc
11 jaar geleden
Een appel. Haal het klokhuis uit de appel en leg hem met op een stuk zilver folie met 1 opening naar boven. Doe in de opening een beetje suiker en kaneel en pak vervolgens de appel in met het zilver folie. Op de kolen leggen is makkelijker, maar als hij gespiest moet, steek je er gewoon een stokje door ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk idee!ga ik proberen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je :) is ook echt super lekker ;)
Heel leuk om met een groepje te doen is, 3 lange stokken boven aan samenbinden, aan een ketting een pan goulashsoep op laten warmen boven het vuur, en dan reeds half voorgebakken spiesen aan lange natgemaakte stokjes verder laten bakken door gasten. Dan soep in metalen borden doen en met wat stokbrood( wat je ook zelf kunt bakken) en de spiesen serveren . Dan heb je een leuke Hongaarse avond. Met gepaste muziek.

Dat doen de boeren hier in Portugal ook af en toe. Gezellig.