Gister stelde ik toevallig de vraag of een tomaat groente of fruit was.
Nu weet ik inmiddels dat het een vrucht is.
De verschillen tussen groente en fruit zijn heel vaag, het ligt er maar aan hoe je het bekijkt:

1 Taalkundig
2 Tuinbouwkundig
3 Plantkundig
4 Culinair
5 Cultureel

Maar wat je ook eet, groente of fruit, in de meeste gevallen is het gezond!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Fruit is de verzamelnaam voor suikerhoudende eetbare vruchten. Een vrucht is het eetbare deel van een plant dat de zaden bevat. Sommige zaden zelf worden samengevat onder de term noten. Groente is de verzamelnaam voor alle andere eetbare delen van planten.