Het is een beetje beide, maar vooral lekker! Het is niet het beste middel maar het werkt wel een beetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is vooral lekker én geeft eventjes verlichting.
een lepel hoestdrank geeft hetzelfde effect.
beter tegen hoest is stomen met een lepeltje Vicks oid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu op 5 puntjes na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stomen is wel goed voor je luchtwegen,
maar toevoegingen als Vicks zeker niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom niet momo? ik doe het al jaren zo...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vicks kan zeker wel helpen, ook bij verstopte neuzen.
Volgens mijn huisarts is er helemaal niets dat écht werkt tegen hoest. Als er wel een tumor of iets in de longen zit en je neemt dan een tabletje - ik kom even niet op de naam - wordt het wel minder, maar verder zou niets helpen. (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, stophoest werkt (helaas) niet tegen hoest.
Het zou kunnen dat het zuigen op een snoepje de hoest even stopt, maar het komt niet door de stophoest zelf.
En verder is het gewoon erg lekker!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je moet hoesten, heb je een kriebel in je luchtwegen. Als je op een snoepje zuigt, gebeurt er niks met je luchtwegen. Het voelt lekker aan in je keel, maar er gebeurt ECHT niks met je luchtwegen.

Dus nee; hoestsnoepjes helpen niks. Maar het voelt wel lekker.

Hetzelfde geldt voor hoestdrank: dat verzacht de keel, maar het probleem zit niet in de keel. De verlichting die hoestdrank geeft, zit hem meer in de verslappende middelen die er vaak bij in zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Codeïne, dat helpt tegen hoesten. In sommige hoestdrankjes zit dat verwerkt, moet je wel speciaal vragen bij de drogisterij.
Er zijn ook codeïne tabletjes, die kun je op recept krijgen bij de huisarts. Die heb ik gekregen voor mijn kind omdat die steeds enorm moest hoesten bij verkoudheid/griep en omdat dat heel vaak was werd ze te mager, toen kreeg ik die tabletjes van de huisarts en het hoesten stopte een paar uur, zodat het eten kon verteren.
Werkt prima!