Welke cocktail is goed om mee te beginnen?

Ik ga dit jaar weer naar Spanje, ben bijna 17, maar nooit echt heel erg veel gedronken op vakantie. Ik lust geen koolzuur, dus er is al veel dat ik niet lust. Ik drink thuis vooral Pisang, maar wat is nou een goede cocktail om mee te beginnen en te verkrijgen in Spanje? Niet té sterk van alcohol, zodat ik niet binnen 3 cocktails ziek op bed lig, maar ook zonder koolzuur. Ik wil graag af en toe wat drinken, lijkt me wel zo gezellig!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
6.6K

Het beste antwoord

Ik zou zeggen sangria! Sangria is dan wel niet een "echte" cocktail, maar het is typisch spaans. Het is licht zoet, en er zit vers fruit in. Het is ook niet erg duur :)

Toegevoegd na 2 minuten:
En als je echt een cocktail wilt, strawberry margharita. Dit word gemaakt van echte aardbeien en gecrusht ijs. Bevat geen koolzuur ook:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Margarita, echt een supercoctail, lekker fris en (persoonlijk) ook een lekkere smaak.

Recept ook maar even voor je opgezocht:
Recept

45 ml Tequila
15 ml Triple Sec
30 ml limoensap
zout
ijsblokjes

Toegevoegd na 45 seconden:
In tegenstelling tot de 'coctail' die mijn zeer gewaarderde mede gv'er suggereert, is de margarita wel wat aan de duurdere kant...

Toegevoegd na 1 minuut:
Guttegut.. coctail = cocktail...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tequila sunrise!

Is niet al te sterk en zonder koolzuur

En vooral erg lekker!

En ziet er ook nog leuk uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Coctail Spanje ......Sangria Kan je alles ingooien is lekker zoet voor de beginner. Alleen errrug veraderlijk.

Moet je in Spanje in ieder geval geprobeerd hebben. ;-)
12 jaar geleden
Ben ik nu de enige die het raar vindt dat jullie deze tips geven aan een 16 jarige!
Neem lekker een cocktail van sappen, erg lekker en moet er alcohol in het spel zijn om erbij te horen of om het gezellig te maken?
Sorry zal zeker niet het antwoord zijn dat je wilt horen. Ik wens je veel wijsheid en plezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ 1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij een dikke plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er hoeft inderdaad niet speciaal alcohol in te zitten. En ik vroeg ook niet speciaal naar een alcoholisch drankje. Ik vroeg gewoon om een lekkere cocktail en ik bedoelde ook dat het alcohol mág bevatten, maar niet te sterk. Ik heb ook geen idee welke cocktails geen alcohol bevatten dus dat soort antwoorden mogen ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuf, ik ben het met je eens. Het viel mij op dat Samchi zei 'ik heb nog nooit echt heel erg veel gedronken op vakantie'. Volgens mij moet je nooit echt heel erg veel drinken, zeker niet op vakantie, en al helemaal niet als je pas 17 bent. Je kunt beter afwisselen met non-alcoholische drankjes. Waarom zou je ladderzat willen worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met heel erg veel, is voor mijn doen al 4 cocktails. Ik ben iemand die hooguit 2 drinkt. Dus ik snap wel waarom het gezegd wordt, maar niemand van jullie weet hoe ik ben qua drinken. Ik ben geen meisje die zich vol zuipt. Ik drink heel rustig en ben ook niet van plan er meer dan 2 te drinken. En ik doe het niet omdat ik niet gezellig ben zonder, maar omdat ik het ook lekker vind. Na die 2 ga ik gewoon over op cocktails zonder alcohol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo persoonlijk aantrekken meis.
Ik vind gewoon dat meiden en jongens van zelfs al 14 erg snel naar de alcohol grijpen. Gewoon om stoer te zijn.
Jammer want jullie hersens zijn nog in de groei.
Ik zei al dit wil je waarschijnlijk niet horen en inderdaad ik heb een -
Ik wens je een fijne vakantie :) @ tindanpoah Juist waarom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt in elk geval geen min van mij ;-) Ik geef geen min voor dit soort reacties. Ik vind het aardig, dat je me dit verteld, maar ik wist het al eigenlijk en ik drink hoogstens 2 drankjes.
Passoa is lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou zeggen, tequila sunrise,

is zonder prik, lekker zoet, en na 3 lig je nog niet plat (: