hoe negeer ik ongezond eten ?

ik wil afvallen maar toch eet ik elke dag teveel ongezond,
bijv: chocola en koekjes.

ik ben 13 en weeg 61 maar ik val niet af

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
lieve schat, je bent nog zo jong en dan maak je je al zo zorgen om je gewicht? een oplossing om minder ongezond te eten, is door meer gezond te eten. als je maag al vol zit met voedzame dingen, past er geen koekje meer bij ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ritsuka, helemaal mee eens en je kunt je ouders ook vragen minder snoep in huis te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ken dat probleem ik ken iemand en die heeft het zelfde en die is 12 dus het maakt nie uit je bentniet de enige xx

Het beste antwoord

Producten waar suiker in zit, zoals koekjes en chocola, zijn verslavend. Je krijgt steeds weer behoefte aan een nieuwe dosis. Als het je lukt om eens één of twee dagen niet te snoepen, dan zul je merken dat de behoefte aan suikers minder wordt. Echt waar!
In plaats van die zoetigheid kun je beter andere dingen eten, zoals fruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, ga ik zeker proberen. erg interessant!!!

Andere antwoorden (6)

Je vraagt het wat betreft de tijd van het jaar op een mooi moment: morgen begint de veertigdagentijd. Een hele goeie tijd om te gaan "vasten". Als jij het veertig dagen volhoudt om niet te snoepen, dan kan je met Pasen genieten van iets overheerlijks. En dan heb je dat echt verdiend!
Zorg dat je goed ontbijt, en als je klasgenoten in de pauze gaan snoepen dan neem jij een lekker stuk fruit of een volkorencracker. Als je nog maar dertien jaar bent is het niet zo goed om te lijnen, want jij bent nog in de groei. Over drie jaar, wanneer je jouw definitieve lengte hebt, dan zal je gewicht vast en zeker beter in verhouding zijn. Maar het is wel heel goed om niet dagelijks koek en chocola naar binnen te werken. Er zijn genoeg gezonde versnaperingen, je komt niets tekort. Een zakje wortels, cherrytomaatjes, wat olijven, etc. Maak je vriendinnen jaloers: jij doet gezond!
Amadea
12 jaar geleden
Veel water drinken, daarmee voer je en afvalstoffen goed af en het vult de maag zodat je minder trekt hebt.
Let op, ga niet overdrijven met water drinken, 2,5 liter vocht inname per dag is zo'n beetje de grens, meer vocht inname kan zelfs de dood tot gevolg hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hou eigenlijk niet van water, maar ik drink wel: spa bessen, en sisi, en vifit, en capri-sun.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ik begrijpen, het is zo smaakloos inderdaad.
Je kunt natuurlijk water vervangen door een andere vloeistof.
Vifit kan heel goed, capri-sun ook, maar pas op met sisi (bevat een behoorlijke hoeveelheid suiker, welke worden omgezet in gewicht, tevens zijn zulke hoeveelheden suiker niet gezond en je kunt er op latere leeftijd diabetes van krijgen), spa bevat minder suiker, grotendeels koolhydraten (dus gezonder).
Je zou ook eens Crystal clear kunnen checken, bevat geen suikers of koolhydraten. Bevat echter wel zoetstoffen (zoetstoffen maken niet dik, echter is er niet bekend wat zoetstoffen op de langere duur met het lichaam doet maar hier en daar hoor je wel geluiden dat zoetstoffen kankerverwekkend kunnen zijn, echter is dit bewezen maar ook niet bewezen dat dit niet het geval is) Het is net waar jij jezelf prettig bij voelt, daar kan niemand voor jouw over besluiten. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoetstoffen kunnen ook leiden tot onbedwingbare zin in lekkers.
Ik zou eerst al die zoete drankjes eens proberen af te bouwen en vervangen door water en thee zonder suiker.
Niet gelijk alles, maar eerst eens het aantal momenten dat je zo'n drankje kiest verminderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoetstoffen zijn ronduit vies. Frisdranken met zoetstoffen hebben daardoor een nare na-smaak.
Omdat je bent 13 jaar bent lijkt het me handig als je je ouders om hulp vraagt. Als jullie gewoon geen ongezonde dingen in huis hebben, kun je het ook moet opeten. Probeer gezonde alternatieven te vinden zoals fruit.
Maar als je echt wilt afvallen hoort daar behalve gezond eten ook beweging bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De drang om zoete dingen te eten, wordt vaak veroorzaakt door een laag bloedsuiker gehalte. Door een laag bloedsuikergehalte trekt je maag samen waardoor je trek krijgt. De snelste manier om van dit gevoel af te komen is door zoete dingen te eten. Echter geven deze zoetigheden maar kort een verzadigt gevoel waardoor je weer meer gaat snoepen. Om dit snoepen tegen te gaan kan je op deze momenten voor iets met koolhydraten waardoor je langer een verzadigt gevoel krijgt. Voor een boterham met kaas heeft je maag bijvoorbeeld wel drie uur nodig om het te verteren.
Genoeg slaap is ook een goede remedie tegen een laag bloedsuiker gehalte en daarmee het snoepen.

Het is vooral belangrijk bij afvallen dat het leuk is. Probeer het bezig zijn met eten en bewegen als een soort hobby te zien waardoor het minder vervelend voelt en het makkelijker is om het vol te houden. Kies sporten uit die je leuk vind, maak samen met een vriend(in) hardloopafspraken, zoek leuke caloriearme recepten op om lekker te koken. Door dit soort dingen te doen zul je niet alleen afvallen, maar ook een gezondere leefstijl ontwikkelen waar je de rest van je leven plezier van hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt nu eenmaal de drang om steeds iets te willen snaaien en dat is helemaal niet zo vreemd. Zorg dat ook dat er regelmatig iets te "snaaien"valt: dus als je uit school komt: een rijstwafel of maximaal 1 volkoren biscuitje. En vraag je vader of moeder om dagelijks te zorgen voor een schaaltjes met plakjes winterwortel, snoeptomaatjes, een paar stukjes ananas en bijv. komkommer. Zodat je wat kunt pakken als je iets wilt knabbelen. Het moet er gewoon staan. Dan pak je het wel.
Mijn ervaring is wel dat je geen honger moet hebben. Dus zorg dat je verder goed en normaal eet en je maag een beetje gevuld is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je ouders of ze die troep alsjeblieft niet meer willen kopen!
En direct nadat je je zakgeld gekregen hebt, het in het varken steken en er alleen uithalen als je iets nuttigs op het oog hebt.
En als je sport en gezonde zaken eet, is het niet zo erg daarnaast een paar keer per week chocola of koekjes te eten. Als je toch chocola neemt: probeer de puurste chocolades die er zijn. Die zijn gezonder dan melkchocolade. Misschien ff wennen, misschien een wat bittere na-smaak. Daar kan je dan weer suikervrije kauwgumpjes voor nemen om dat weg te werken.

Verder is het grotendeels een kwestie van wilskracht. Helaas is dat niet zomaar te kweken... En naar de psycholoog gaan: daar ben je wat te jong voor.