Is er nog ergens Umer te koop?

Umer is een soort yoghurt/zuivel (merk?), ik at het 15-20 jaar geleden wel eens maar zie het nooit meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (3)

Umer is vooral populair in Denemarken, waar het bekend staat als ymer, dat als umer wordt uitgesproken.
Een poging om het op de Nederlandse markt uit te zetten is mislukt.

Overgenomen van "http://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Umer&oldid=19866374"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Umer bestaat in ons land niet meer. Als vervanging wordt Bulgaarse yoghurt aanbevolen.
amc
12 jaar geleden
Het is heel erg lekker! Bulgaarse yoghurt lijkt er inderdaad wat op, maar umer is lekkerder.
Ik heb bij een Turkse winkel een tijd geleden yoghurt gekocht, waarvan de smaak de umer goed benaderde.
Het zat gewoon in zo n plastic beker. Hoe het heet, weet ik niet meer. Probeer maar eens.

En verder zou je in een natuurwinkel kunnen proberen.