ik heb zondag een brood uit de diepvries gehaald en in de frigo gelegd, en zit nog 2/3 de vol ,hoelang kan ik dit nog gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Totdat er schimmel op zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of tot dat het vanzelf de ijskast uitwandelt :-)

Antwoorden (3)

Zolang jij het lekker vind, het ligt er ook aan hoe lang het brood vorodat het in de vriezer ging al heeft gelegen en de kwaliteit van het brood.

Als het wat oud begint te worden zou je het kunnen roosteren of tosti's ermee maken.

Verder geldt hetzelfde als 'vers' brood: zolang er geen schimmel opstaat of echt hard is, is het eetbaar.

En: vertrouw je het niet? Weggooien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve roosteren of tosti's maken kun je ook nog wentelteefjes maken, of broodpap. Verder kun je het brood in blokjes snijden en met wat olie en kruiden omtoveren in heerlijke zelfgebakken croutons (die je dan weer wat langer kun bewaren).
Als het brood heel hard is geworden kun je het tenslotte nog verkruimelen en als paneermeel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er een lekkere broodpudding van maken.
Dit recept voor broodpudding bevat de belangrijkste verhoudingen.
Ingrediënten
300 gram oud brood - een halve liter melk - 200 gr kristalsuiker - 5 eieren

Naar smaak: 50 gr rozijnen - een weinig kaneel - vanillesuiker
Bereidingswijze
Doe het brood in een kom en giet er de lauw geworden gesuikerde melk over. Laat het brood een beetje weken. Plet het daarna met je gewassen handen (of een vork) tot het een dikke brij vormt. Voeg er de rozijnen, kaneel, vanillesuiker en de geklutste eieren bij. Giet alles in een beboterde vuurvaste vorm. Laat ongeveer 45 minuten in een warme oven (200°C)Bakken. Keer om op een warme schotel.
Smakelijk!